חייגו

קנצ'נבורי

קנצ'נבורי למטייל

קנצ'נבורי הוא מחוז הממוקם בחלקה המערבי של תאילנד, כ-130 קילומטרים מערבית לבנגקוק. הוא ידוע ביופיו הטבעי, בחשיבותו ההיסטורית ובגשר האייקוני על נהר הקוואי.

העיירה קנצ'בורי ידועה בעיקר בזכות הטבע המדהים שלה. מטיילים ישראלים נוהגים לצאת לטיול של יומיים באזור ולהנות מנקודות ציון פראיות מדהימות ביופיים. יש כאלה שרואים בקנצ'נבורי תחליף ראוי מאוד לצפון תאילנד, בעיקר בחודשי פברואר-אפריל, חודשים בהם ישנם שריפות בצפון תאילנד ועקב כך יש זיהום אוויר גבוהה. את העיירה מומלץ לשלב עם בנגקוק בעיקר לקראת סוף החופשה בתאילנד.

קנצ'נבורי - איך להגיע

העיירה קנצ'נבורי ממוקמת כשלוש שעות נסיעה מבנגקוק וזמן נסיעה קצר ממפלי אראוואן המפורסמים. נהוג לצאת לעיירה קנצ'נבורי כחלק מטיולי היומיים שיוצאים לאזור קנצ'נבורי ומפלי איראוון. אם בכל זאת החלטתם להגיע ולטייל עצמאית בעיירה, הדרך הנוחה ביותר היא מונית ספיישל בעלות של כ 3,000 באט לכיוון.

מזג האוויר בקנצ'נבורי

מזג האוויר באזור יציב ודומה למרכז תאילנד, ניתן לטייל באזור במהלך כל השנה, הרי שלא מדובר על יעד של בטן גב. העונה החמה באזור היא בתקופת נובמבר – מאי, והעונה הגשומה מתחילה ביוני ונמשכת עד אוקטובר. שימו לב שלעיתים רחוקות בחודש ספטמבר, שנחשב לגשום ביותר, מפלי אירוואן נסגרים לביקור עקב זרם חזק מאוד ומסוכן של המפלים.

קנצ'נבורי - מה לעשות

אם החלטתם לטייל עצמאית בעיירה ולא כחלק מטיול יומיים המאורגן והנוח, הנה כמה נקודות מעניינות שכדי לבדוק:

גשר על נהר קוואי

קנצ'נבורי מפורסם בזכות הגשר על נהר קוואי, שנבנה במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי שבויי מלחמה תחת הכיבוש היפני. הגשר זכה להכרה רחבה בזכות הרומן והסרט הבא באותו השם. כיום היא מהווה אטרקציה תיירותית מרכזית.

היסטוריה ומלחמת העולם השנייה

לקנצ'נבורי יש משמעות היסטורית שכן היא הייתה מרכז מרכזי לבניית מסילת הרכבת תאילנד-בורמה, הידועה גם בשם רכבת המוות. אלפי שבויי מלחמה בעלות הברית ופועלים אסייתים מתו במהלך בנייתו. מוזיאון המלחמה JEATH, הממוקם בסמוך לגשר, מספק תובנות על ההיסטוריה של הרכבת ועל התנאים שעברו האסירים.

הפארק הלאומי ארוואן

הפארק הלאומי הזה הוא יעד פופולרי בקנצ'נבורי, הידוע במפלים המדהימים והצמחייה השופעת שלו. גולת הכותרת העיקרית של הפארק היא מפל ארוואן בן שבע השכבות, הקרוי על שם הפיל הלבן בעל שלושת הראשים מהמיתולוגיה ההינדית. המבקרים יכולים לטייל בשבילי הפארק, לשחות בבריכות הצלולות וליהנות מהיופי הטבעי.

Hellfire Pass

Hellfire Pass הוא קטע של מסילת הרכבת תאילנד-בורמה שבו פועלים התמודדו עם תנאים קשים במיוחד במהלך בנייתו. כיום הוא משמש כאנדרטה ומוזיאון המוקדש להיסטוריה של הרכבת והחיים שאבדו. המבקרים יכולים לחקור את המעבר, ללכת בשבילים וללמוד על החוויות של המעורבים.

הפארק הלאומי סאי יוק

ממוקם בחלק הצפוני של קנצ'נבורי, הפארק הלאומי סאי יוק ידוע במפלים היפים שלו, מערות אבן הגיר וחיות הבר השופעות שלו. הפארק מציע פעילויות שונות, לרבות שייט בנהר, טיולי פילים וטרקים דרך הג'ונגל.

בתי קברות מלחמה

קנצ'נבורי הוא ביתם של כמה בתי קברות מלחמה המכבדים את החיילים שאיבדו את חייהם במהלך בניית רכבת המוות. בית הקברות המלחמה קנצ'נבורי ובית הקברות המלחמה דון רק הם מקומות חגיגיים שבהם המבקרים יכולים לחלוק כבוד.

מאגר נהר קוואי

מאגר נהר קוואי, הידוע גם כמאגר קאו לאם, הוא אגם נופי מעשה ידי אדם שנוצר על ידי סכר Vajiralongkorn. הוא מציע הזדמנויות לשיט, דיג, ולנוח בסביבה ציורית.

שווקים צפים

קנצ'נבורי כולל שווקים צפים שבהם המבקרים יכולים לחוות את התרבות המקומית התוססת ולטעום אוכל תאילנדי טעים. השווקים מציעים מגוון של תוצרת טרייה, מזכרות ומלאכות מסורתיות.

חיות בר וטבע

המחוז התברך ביופי טבעי שופע. בנוסף לפארקים הלאומיים שהוזכרו קודם לכן, קנצ'נבורי היא ביתם של חיות בר מגוונות, כולל פילים, נמרים, גיבונים ומיני ציפורים רבים. מקלטי חיות בר ומחנות פילים מספקים הזדמנויות להתבונן ולקיים אינטראקציה עם בעלי חיים אלה באחריות.

מפת קנצ'נבורי

קנצ'נבורי לסיכום

העיירה קנצ'נבורי מציעה שילוב של ציוני דרך היסטוריים ממלחת העולם השניה, פלאי טבע כמו מפלי אירוואן וחוויות תרבותיות. הוא מושך אליו תיירים מרחבי העולם המעוניינים לחקור את עברו של האזור, ליהנות מהיופי הטבעי שלו ולהתעמק בתרבות המקומית. אנחנו ממליצים לצאת לעיירה כחלק מטיול יומיים שלנו ובוא אנחנו מסכמים לכם את העיירה עם ביקור בכל המקומות המיוחדים.