חייגו

קופיפי

קופיפי למטייל

במקרה הזה הגודל ממש לא קובע, האי הקטן שהפך בשני העשורים האחרונים לאחד מהיעדים הכי מפורסמים בממלכה כולה, עם תחלופה ענקית של תיירים מכל העולם המגיעים לראות את אחד האיים היפים בעולם כולו, השומר על האותנטיות והייחודיות ששייכת רק לאי קופיפי.

למעשה קופיפי זה ארכיפלג המונה 7 איים קטנים יוצאי דופן ומרהיבים ביופיים, האיים הכי מפורסמים ומיושבים בארכיפלג נקראים "קופיפי לה" והשני המפורסם יותר נקרא "קופיפי דון" ששם רוב המקומיים חיים והוא בעצם האי שאליו תגיעו. 

בשנות ה 40 הגיעו לשם דייגים שישבו את קופיפי דון והם בעצם היו המתיישבים הראשונים באי. האי התפרסם והפך ליעד תיירות מוביל הרבה בזכות הסרט "החוף", בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו. הסרט הפופולרי צולם באי קופיפי בשנת 2000 ובעצם מאז אנחנו רואים צמיחה בכל הקשור לתיירות באי.

גודלו של האי קופיפי דון מסתכם בכ 12 קמ"ר, וחלקו השני של האי הוא הררי או בלתי נגיש. מה שאומר כי שאר חלקי האי קופיפי מאוד נגישים, ומרחקי הליכה קצרים זה באמת אחד מהמאפיינים הבולטים בו. כמו כן ההתניידות במרכז האי קופיפי היא רגלית בלבד, אין באי תחבורה כלל ורוב המקומיים משתמשים באופניים על מנת להתנייד, כדי להגיע מקצה אחד אל השני במרכז האי תדרשו ללכת כ 20 דקות.

את ההגעה לבתי המלון המרוחקים יותר, מבצעים בעזרת סירות ארוכות זנב קטנות, השייכות למלון שיאספו אתכם מהמזח המרכזי. כפי שצויין בקופיפי אין רכבים ואופנועים אז גם המקומיים נעזרים באופניים ובסירות קטנות.

כשתגיעו לאי הקסום קופיפי, תזכו לראות את הצוקים הענקיים המתפרצים מתוך המים ויוצרים מחזה מרהיב.
הנופים של קופיפי הם ללא ספק אחד מגורמי המשיכה העיקריים של האי.

קופיפי - איך להגיע?

האי קופיפי ממוקם בדרום מערב תאילנד בים אנדמן. הדרך הנוחה ביותר להגיע לקופיפי היא במעבורת מפוקט או קראבי בזמן של כשעה ו45 דקות. האי פוקט נחשב ליעד הנוח והמומלץ ביותר לשלב אותו עם חופשה בקופיפי. מעבורות יוצאות מספר פעמים ביום (מומלץ להתעדכן לפני ההגעה). ניתן גם להגיע לקופיפי בספיד בואט מהיעדים שהזכרנו הזמן של כשעה.

מזג אוויר בקופיפי

כיאה למדינה טרופית כמו תאילנד מזג האוויר בה הוא בלתי צפוי, אבל תמיד נשאלת השאלה: מתי מומלץ לטייל בקופיפי? אין תשובה חד משמעית, אנו תמיד נשענים על תחזיות עבר למרות שאין לדעת בוודאות מה יהיה בעתיד.

קופיפי  הינו יעד המתוייר כל השנה, ומזג אוויר בו טרופי, לצד ימי שמש רבים, ישנם גם ימים גשומים. 

חודשי נובמבר-אפריל

הם הקלאסיים לחופשה בקופיפי, כמעט ולא תתקלו בגשם והשמש תהיה חזקה ומפנקת, בתקופה זו של השנה השמיים צבועים בצבע כחול עמוק דבר שגורם למים הכה נקיים באי להיות צלולים, צבע ה "אנריל בלו" שכולנו מחפשים נפוץ מאוד בתקופה הזו כך שתצפו לראות את בעלי החיים הימיים כבר מהסירה.

חודשי מאי-אוגוסט

כבר נפגוש יותר גשם, לצד ימי שמש נעים, עדיין זמן מעולה לחופשה בקופיפי, בתקופה זו של השנה תוכלו להנות מאקלים טרופי מיוחד במינו, כך שגם כאשר יורד גשם תוכלו להנות בבריכה או בים, תצפו לימים יפים בהם העננים יגעו בצוקים המרשימים של האי, תחושה של מקום מהאגדות.

חודשי ספטמבר-אוקטובר

הם חודשים דיי גשומים בקופיפי, גשם טרופי ירד כמעט מדי יום, לחופשה בת מספר ימים זה לא אמור להפריע. קחו בחשבון כי בימים סוערים השייט לקופיפי יהיה מלווה לא מעט נדנודים כך שלמי שאין קיבה חזקה מומלץ לקחת כדור נגד בחילות.

 

בכל אופן חשוב לציין, קופיפי זה יעד מתוייר כל השנה, ניתן ומומלץ להגיע לאי כל השנה. תחזיות מזג אוויר הם עניין של מזל ולא מומלץ להישען עליהם בתכנון חופשה לתאילנד.

מתי כדאי לטוס לקופיפי?

התקופה הטוב ביותר לביקור בקופיפי היא בין החודשים נובמבר ועד מאי, בחודשים האלה תוכלו ליהנות ממזג אוויר מהטובים שיש לתאילנד להציע. בין החודשים מאי לחודש נובמבר התקופה נחשבת לתקופה רטובה ואפשר להגיד דיי בוודאות שגשם יהיה, עם זאת לאלה מאיתנו המחפשים חיי לילה אפשר להגיד דיי בוודאות שכל השנה תוכלו לצפות להיות במסיבות הכה מיוחדות בקופיפי.

קופיפי | חופים בפוקט

חופים בקופיפי

חוף לו דאלום

החוף ממוקם בצפון האי קופיפי, אחד החופים היפים והמרשימים ביותר באי הוא חוף לו דאלום, החוף מאופיין בצוקי ענק הנישאים לגובה רב לצד מי טורקיז מדהימים.
כמו כן בחוף זה תמצאו את רוב המסיבות חוף הכי טובות באי.

מפרץ טונסאי

אל תתנו ליופיו המרהיב של המפרץ להטעות אותכם, זה אולי החוף העמוס ביותר מבחינת תחבורה ימית, בגלל זה מי הים הם לא נקיים ולא תמצאו רוחצים במפרץ.

חוף הקופים

חוף הקופים כשמו כן הוא, חוף שבו תמצאו התיישבות של קופים אמיצים שלא יפחדו מכם, הקופים רגילים לבני אדם ולכן אל תהיו מופתעים אם הקופים החמודים ינסו לגנוב ממכם אוכל ושתיה. חוף יפה ומומלץ להגיע, בנוסף מומלץ לא להתקרב לקופים יותר מידי.

חוף מאיה ביי

איך אפשר בלי אחד מהחופים המפורסמים ביותר בעולם, חוף שמי שהיה בקופיפי ולא ביקר בו כאילו לא היה בקופיפי. החוף התפרס בתחילת שנת 2000 בזכות הסרט "החוף" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו. בזמן הקורונה החוף היה סגור ובזכות זה השתקם בצורה מעוררת פליאה, בעלי חיים ימיים שלא נראו במפרץ במשך שנים ארוכות החלו לחזור לחוף ותבעו בעלות על מה ששייך להם, התאילנדים כעת מבינים את החשיבות של שימור האי ולכן לעיתים החוף נסגר על מנת לתת לו זמן להשתקם, כמו כן הוגבלה כמות המבקרים היומית כך שכיום ביקור במפרץ יהיה נעים יותר בהרבה ביחס לתקופה שלפני הקורונה.

אטרקציות בקופיפי

האטרקציות של קופיפי מרשימות, כולן ללא יוצא מן הכלל הקשורות בטבע של קופיפי, האזור הגאוגרפי של קופיפי פשוט מנצח, וניתן למצוא שם כמה משמורות הטבע היפות בעולם.

חופשה מנצחת בקופיפי היא שילוב של טיולי טבע חיי לילה איכותיים ובחירה בבית מלון טוב, החופים המקיפים את האי הם בגדר חובת הגעה, לכן מומלץ לטייל.

טיול 7 האיים מאיה ביי

טיול שלרוב מזמינים דרך אחד מבתי המלון באי או דרך סוכנוית הנסיעות הפזורות באי, הטיול לרוב יוצא בספיד בואט במהלך הטיול תבצעו כ 4 עצירות בחופים מדהימים, במהלך העצירות יינתן לכם זמן לעשות קצת שנורקלינג ולהנות מחופים מרהיבים, אם תהיו ברי מזל אולי אפילו תצליחו לצלול עם כרישים קטנים ולא תוקפניים לבני אדם.

נקודת התצפית של קופיפי

כן שמעתם נכון נקודת תצפית באחד מהחלקים היפים ביותר של האי תוכלו לטפס גבוה ולצפות באי מלמעלה, אם גם אתם רוצים להצטלם בנוף האייקוני הזה אז תצטרכו לקחת בחשבון טיפוס לא קל למעלה, הטיפוס בהחלט יהיה קל יותר לאלה מאיתנו השומרים על כושר טוב אך גם אם אתם לא ספורטאים מומלץ לטפס לאט לאט לפסגה.

צלילות בקופיפי

קופיפי נחשב לאחד מיעדי הצלילה הטובים ביותר בממלכה כולה, בקופיפי תמצאו בעלי חיים ימיים בכמויות מרשימות מאוד, לשם מגיעים כאשר רוצים לראות חיות אקזוטיות כמו כרישים, צבי ים גדולים, אלמוגים מיוחדים, ועוד ועוד.
ברחבי האי תמצאו דיי הרבה בתי ספר לצלילה שיציעו לכם מספר אופציות בהתאם לניסיון שלכם. לדוגמא אלה שיש להם רישיון צלילה יוכלו לצלול עצמאית, בעוד שמי שאין לו רישיון צלילה יכול לעשות קורס צלילה בקופיפי דבר שהוא חוויה מובטחת עד סוף ימי חייכם, גם אם אתם לא רוצים לעשות רישיון ואין לכם אחד כזה תוכלו לצלול כמו מקצוענים עם ליווי של מדריך צלילה מנוסה.
בקופיפי יש מספר לא קטן של אתרי צלילה מאוד מפורסמים, כל אתר מאופיין בצורה אחרת כך שתוכלו להתייעץ עם מדריכים מנוסים לאן כדאי להגיע בהתאם לעונה ובהתאם למזג האוויר.
אתר צלילה מפורסם ביותר נקרא "ריף פאלונג" ושם תוכלו דיי בוודאות לצלול עם צבי ים.
"ריף פאלונג הינו אתר הצלילה הטוב ביותר לצפיה בכרישים בכל עונות השנה, הכרישים הם דיי קטנים ולא מסוכנים לבני אדם, עם זאת זו עדיין חוויה מטריפה.
אחד מהאתרים המיוחדים והמגניבים ביותר הינו ה"קינג קרוזר" ספינה טרופה שטבעה לפני כמה שנים בקרבת קופיפי והפכה להיות מוקד עלייה לרגל של צוללים מכל העולם, הספינה ממש הפכה לבית של כמה בעלי החיים הכי מרשימים בים לצד אלמוגים מהפנטים. כפי שבטח כבר הבנתם צלילות בקופיפי הם הדבר, מומלץ לכל תייר לגלות את העולם התת ימי של קופיפי.

חיי לילה בקופיפי

אל תתנו לאקזוטיות ויופיו המדהים של האי להטעות אותכם, בקופיפי תמצאו חיי לילה סוערים ומהנים מאוד. חיי הלילה באי מזכירים מאוד את חיי הלילה בקופנגן אך ההבדל העיקרי שקופיפי הינו יעד קטן באופן משמעותי מקופנגן, חיי הלילה בקופיפי מתאימים לכולם החל ממשפחות, זוגות בירח דבש, וצעירים המוכנים לטרוף את האי.

משפחות יוכלו ליהנות מביקור באחת מהמסעדות הפזורות ברחבי האי, תוכלו למצוא מסעדה שבה תמצאו אולי להקה תאילנדית שתשיר קאברים של כל מיני שירים קלאסיים, אחרי הארוחה ניתן להסתובב באי לקנות מזכרות, מי שעדיין רעב ימצא המון קינוחים תאילנדים שאותם אנחנו כה אוהבים, בהחלט ניתן להעביר ערב נחמד מאוד עם הילדים.

זוגות בירח דבש ימצאו המון מקומות בילוי רומנטיים לאורך החוף שם תרגישו את האהבה שלכם מתעצמת לצד הטבע המדהים שיש באי והאנרגיה הכה נעימה של קופיפי.

צעירים תכינו את עצמכם לחיי לילה סוערים ומיוחדים מאוד, רוב המסיבות באי יהיו ממוקמות לאורך החוף המדהים של קופיפי, לא מעט ברים הפזורים על החוף יביאו ינגנו שירים מקפיצים מאוד שירקידו את ההמונים. תיירים ותיירות מכל העולם מגיעים לחוות את חיי הלילה עד השעות הקטנות של הלילה, אותם תיירים יהיו מאוד ידידותיים כך שתקבלו הזדמנות נפלאה להכיר אנשים מכל העולם. חיי הלילה בקופיפי סוערים מרגשים וחמים מאוד, לאורך החוף תוכלו לצפות במופעי אש מדהימים שם התאילנדים הכה מנוסים יציגו את הכישרון שלהם וישחקו באש כאילו זה משחק ילדים.
לצד כל זה במהלך היום תוכלו ליהנות במסיבות בריכה המאוד מפורסמות בקופיפי ב "איביזה בר"

מקומות בילוי מומלצים בקופיפי

סלינקי בר (Slinky bar)
אחד המקומות המפורסמים ביותר באי, בשעות הערב תוכלו להנות ממוזיקה יחסית רגועה וליהנות מהנוף ובשעת הלילה המקום הופך למועדון של ממש, המון מופעי אש ואלכוהול מכל הסוגים, חוויה אדירה מובטחת.
איביזה פול פרטי (Ibiza pool party)
במקום זה תמצאו מסיבת בריכה מטריפה שתתחיל בשעות המוקדמות של היום ותסתיים עמוק בתוך הלילה, קוד הלבוש הינו כמובן בגד ים, הגעה מומלצת לאלה מאיתנו האוהבים מסיבות בריכה.
גורדן אייריש פאב (Jordan irish pub)
פאב אירי מפורסם מאוד, בר הקיים כבר מספק לא קטן של שנים, תוכלו למצוא שם שולחנות סנוקר, הופעות חיות וכמובן הרבה בירות.
סאן פלאוור (Sunflower)
לשם תרצו להגיע בשעת השקיעה, מקום שקט יחסית ונעים מאוד, המקום נמצא ממש על החוף.

כפי שבטח כבר הבנתם מקומות בילוי באי לא חסר, קופיפי הינו יעד המתאים לכולם, כמובן שחשוב לדעת למה לצפות כך הכי טוב למנוע אכזבה. באי לא תמצאו מועדוני ענק כמו בפוקט וגם לא תמצאו שווקים גדולים כמו בערים אחרות וגדולות, כל מה שתמצאו יהיה בגבול הטעם הטוב כיאה למקום אקזוטי וקסום.

מלונות בקופיפי

במרכז קופיפי תמצאו את מרבית המלונות, ברמות של 3 ו4 כוכבים הפרוסים במרחק הליכה אחד מהשני. באזור הצפוני של קופיפי תמצאו כבר מלונות יותר יוקרתיים ברמות של 4 ו5 כוכבים. לא משנה איזה בית מלון תבחרו בקופיפי, תמיד תרגישו שאתם מרחק נגיעה מהחוף.

רוב בתי המלון באי אינם ברמה גבוהה, כולל אלה המדורגים 4-5 כוכבים, שימו לב הפסקות חשמל חוסר במים חמים וכו הינם דברים בשגרה באי לכן אל תהיו מופתעים שדברים כאלה יקרו, קופיפי יעד טרופי ואקזוטי ביותר בנוסף מרוחק יחסית מהיבשה, כל זה גורם לתחזוקת האי להיות דבר מאתגר.

להלן כמה מבתי המלון המומלצים באי

זיבולה ריזורט

פיפי קוקו

לפרטים והזמנה

פיפי פרינסס

קופיפי מה רציתם לדעת

חודשי נובמבר-דצמבר מזג אוויר מעולה, ימי גשם ספורים, לצד ימי שמש רבים, תחילת העונה בקופיפי, תקופה מעולה לחופשה באי הקסום לצד מחירים אטרקטיביים, בתקופה הזו תתקלו בממש מעט ימי גשם.

בין 3-5 לילות יהיו זמן מעולה כדי למצות לצד הטוב ביותר את האי הקסום קופיפי.

קופיפי דון נחשב למרכז האי, שם תמצאו המון סוכנויות נסיעות, מסעדות, ברים, בתי מלון. מומלץ לשהות במרכז האי כדי לחוות את הוייב של האי.

חד משמעית כן, חשוב כמובן לציין במידה והילדים רגישים לשייט בסירה אז יש לשקול את ההגעה בגלל שהשיט יחסית ארוך, כמו כן בתקופות שהים יותר סוער השייט נהפך לפחות נוח.
האי כשלעצמו ידידותי לכל תייר וכל משפחה תוכל ליהנות מהאי, עם זאת בתי המלון לא הכי מותאמים למשפחות עם ילדים מבחינת חדרי משפחה או חדרים מקשרים, מומלץ מאוד להתייעץ איתנו על מנת שנמליץ על המלון הנכון לכם מבחינת הרכבים.

לא לפספס הגעה לשמורת למאיה ביי, וכמובן לא לפספס את הצלילות המרהיבות בקופיפי.

האמת שלא, גם אלו ברמת 5 כוכבים לא באמת כאלה, לוגיסטית קשה מאוד להרים מלון ברמה גבוהה באי. הקסם של קופיפי הוא הנופים והחופים ופחות המלון.

היעד המתבקש הוא פוקט, הכי קרוב אליו גיאוגרפית, שילוב בין שני האיים הוא מתכון לחופשה מנצחת.

מפת קופיפי

קופיפי לסיכום

קופיפי הוא יעד קטן וקסום, הקסם שלו הוא הנופים, החופים והוויב שבו. שילוב של אי גדול ומפותח כמו פוקט עם יעד קטן ואותנטי כמו קופיפי בהחלט משדרג את החופשה שלכם באי. למרות שאין ביעד ריזורטים מפנקים, ברגע שתגיעו אליו תרגישו כאילו חזרתם בחזרה אל הטבע ופשוט תתחילו להנות ממה שהאי קופיפי מציע לכם.