חייגו

קוסמוי

חופשה בקוסמוי

קוסמוי הוא האי השלישי בגודלו בתאילנד. לא לדאוג, הוא לא ממש גדול וניתן להקיפו בזמן של כשעה נסיעה בלבד. קוסמוי הוא גם הפופולרי ביותר בקרב המטייל הישראלי בתאילנד, חופים אקזוטיים, חול דק ולבן, מים צלולים ומלונות על רצועת החוף הופכים אותו למקום קסום בעיני רבים.

האי קוסמוי שוכן בקבוצת האיים בדרום מזרח תאילנד באזור מפרץ תאילנד בשכנות עם קופנגן קו טאו, ועוד מספר של איים קטנים באזור. שמורת הטבע של "נאנג יואן" גם כן ממוקמת באזור זה

חופשה באי קוסמוי היא שילוב של בטן גב על שפת החוף, אטרקציות ימיות ויבשתיות, חיי לילה, ברים בנקודות קסומות ואזורי טבע טרופיים להתבודד בהם. האי קוסמוי הפך ליעד אהוב בקרב משפחות ישראליות הפוקדות את האי במהלך חופשה הקיץ של יולי אוגוסט..

טיסות לקוסמוי

ניתן ואף מומלץ להגיע לקוסמוי בטיסה ישירה עם חברת "בנגקוק איירווייז" מיעדים כמו: בנגקוק, פוקט, קראבי, צ'אנג מאי ופטאיה. בנגקוק איירוויז" היא חברת התעופה היחידה שמורשת לנחות בשדה התעופה של קוסמוי USM.

טיסות מבנגקוק לקוסמוי יוצאת מדי שעה ומשך הטיסה הוא כ 55 דקות.

דרך נוספת להגיע לקוסמוי שבתאילנד היא בטיסה + מעבורת דרך שדות התעופה של סורטאני או נאקון סי טמרט. אומנם משך הזמן של מעבר כזה לקוסמוי הוא כ 5 שעות, אך יכול לחסוך המון כסף לקבוצות גדולות.

מזג אוויר בקוסמוי

מזג האוויר בקוסמוי הוא טרופי כמו בכל רחבי תאילנד ולא כל כך צפוי, תמיד נשאלת השאלה: מתי מומלץ לטייל בקוסמוי? אין תשובה חד משמעית, אנו תמיד נשענים על תחזיות עבר למרות שאין לדעת בוודאות מה יהיה בעתיד, ובכל זאת:

חודשי ינואר-אפריל

הם הקלאסיים לחופשה באי קוסמוי, ימי גשם ספורים בלבד וטמפרטורה חמה, שיא החום מגיע בחודש אפריל כאשר הטמפרטורות מגיעות ל 40 מעלות.

חודשי מאי-אוקטובר

בתקופה זו מזג האוויר משתנה, לצד ימי שמש, נזכה גם לימי גשם. בכללי מזג האוויר אמור להיות נוח לחופשה בת שבועיים-שלוש בתאילנד ולא אמור להשפיע יותר מדי על הטיול.

חודשי נובמבר-דצמבר

נחשבים גשומים מאוד בקוסמוי, המון ימי גשם משולבים עם סופות, בתקופה זו מומלץ לבקר באזור המערבי של תאילנד.

מתי כדאי להגיע לקוסמוי?

האי קוסמוי הוא יעד שניתן לטייל בו במהלך כל השנה. התקופה האידיאלית לחופשה באי היא בין חודשי ינואר למאי, אך כמובן שגם בחודשי יולי אוגוסט האי זוכה לביקור של משפחות רבות. חודשי נובמבר-דצמבר הן הגשומים ביותר בקוסמוי בהם יהיו הרבה ימי גשם.

השכרת רכב בקוסמוי

האי קוסמוי הוא די קטן יקח לכם כשעה להקיפו. השכרת רכב למספר ימים באי בהחלט יכולה לשדרג את החוויה באי אך היא לא חובה. אם תבחרו במלון הממוקם באזורים מתויירים כמו כפר הדייגים לדוגמה, אז לא תצטרכו להשתמש ברכב יותר מדי. השכרת נהג מונית לטיול יומי בהחלט מספיק.

חופים מומלצים בקוסמוי

האי קוסמוי התברך בחופים טרופיים מדהימים. החופים של קוסמוי הם גורם המשיכה מספר אחד של התיירים הישראלים לקוסמוי. בנוסף השטח הגאוגרפי בצמוד לחופים הינו שטוח ולכן מרבית המלונות נבנו ממש על שפת הים, מה שמשדרג את השהות בקוסמוי, וניתן להנות מריזורט ממש על החוף!

באי קוסמוי תמצאו מספר חופים עיקריים ותכף נפרט עליהם. חשוב לציין שבכל חוף יש "מרכז" משלו ובכל חוף יש חנויות נוחות, מכוני מסאז'ים, מסעדות, סוכנויות נסיעות מקומיות, ספורט ימי ועוד, בחלק יש יותר וחלק פחות, מה שבטוח בכל חוף בקוסמוי תמצאו מה לעשות.

חוף צ'אוונג

החוף המרכזי באי קוסמוי, כ 15 דקות נסיעה מהשדה. מרכז חיי הלילה של האי ומציע מקומות בילוי רבים, פאבים, מועדוני גוגו ומועדון "הגרין מנגו" המפורסם. בנוסף קניון סנטרל פסטיבל, מסעדות רבות, בית חב"ד קוסמוי ומלונות רבים הפזורים לאורך החוף. מתאים בעיקר לצעירים, וגם למשפחות וזוגות שרוצים להיות במרכז העניינים.

יתרונות – המרכז הסוער של האי, קירבה לבית חב"ד והמון תעסוקה, אף פעם לא משעמם.
חסרונות – הרגשה של עומס, איבד קצת את אווירת האקזוטיות והאווירה הטרופית שלו.

חוף למאי

מזכיר את חוף צ'אוונג, אך הרבה יותר רגוע. כ 20 דקות נסיעה מהשדה. בחוף תמצאו שווקים, מסעדות וברים באווירה רגועה, והמון בתי מלון הפזורים לאורך החוף. מתאים יותר למשפחות וזוגות.

חוף בופוט

שוכן בצפון האי, כ 15 דקות נסיעה מהשדה. חוף המשפחות של קוסמוי עם ריזורטים רבים המותאמים למשפחות. בחוף בופוט תמצאו את "כפר הדייגים" – טיילת ערב המפורסמת של קוסמוי עם שלל מסעדות, חנויות וברים על החוף.

חוף מאה נאם

רצועת חוף שקטה בצפון קוסמוי, חופים מבודדים ומים רדודים עם מספר מלונות יוקרה. החוף מתאים בעיקר לזוגות ומשפחות.

חוף צ'ונג מון

שוכן צפונית לצ'אוונג, ונחשב לחוף הטרופי של האי עם מלונות יוקרה ונופים ירוקים, מתאים למי שמחפש פינה שקטה ויוקרתית באי קוסמוי אך במרחק נסיעה קצר מצ'אוונג. מתאים למשפחות וזוגות.

האי קוסמוי מושך משפחות ישראליות רבות לחופשת הקיץ וחגי תשרי ובצדק. אחד היעדים הפופולריים בתאילנד קוסמוי עם מבחר מלונות צמודי חוף מציע חופשה משפחתית מושלמת. מלונות עם קידס קלאב וחדרי משפחה כמו הולידיי אין בופוט או מלונות יותר יוקרתיים כמו קימפטון קוסמוי ידאגו להעסיק את הילדים במהלך החופשה. שילוב אטרקציות רבות, חופים רחבים עם תעסוקה ומקומיים ידידותיים הם נוסחה מובילה לחופשה בקוסמוי. את המלונות המשפחתיים המובילים תוכלו למצוא בחופי בופוט, צ'ונגמון וצ'אוונג. אמנם לא תמצאו ריזורטים גדולים כמו בפוקט אך האקזוטיות בשילוב תיאום ציפיות נכון ואתם בדרך לחופשה משפחתית בקוסמוי. 

מה לעשות בקוסמוי

באי קוסמוי יש אטרקציות רבות, אם "הגזמתם" עם הבטן גב לצד הבריכה במלון ואתם מרגישים שבא לכם קצת תעסוקה,
אז בקוסמוי יש אחלה אטרקציות בדיוק בשביל כולם.

טיולי שייט ימיים

האי קוסמוי ממוקם בקרבת הפארק הלאומי אנג טונג, שמורת טבע מדהימה. הטיול מכונה בקרב ישראלים כ"42 האיים" והוא חובה לשוהים בקוסמוי. טיול ימי נוסף לוקח אותנו לאיים הצמודים קו טאו ונאנג יואן, 2 איים מדהימים ביופיים. כמובן שניתן לצאת לטיולי שנורקלינג רבים אחרים בסביבת האי קוסמוי.

טיולי ג'יפים ספארי

אם אתם בעד אטרקציה יבשתית, אז קחו לכם טיול ג'יפים ברחבי קוסמוי תבקרו בנקודות תצפית והמפלים הרבים שיש לאי קוסמוי להציע. אחד הטיולים הפופולאריים באי הוא: טיול הג'יפים של אולסיה (ניתן לחפש בפייסבוק).

מסיבת בריכה בארק בר קוסמוי

מסיבת הבריכה המפורסמת של האי הנערכת מזה שנים, קפצו למלון ארק בר הממוקם בלב צ'אוונג במהלך היום ותהנו ממסיבת בריכה באווירה צעירה.

כפר הדייגים קוסמוי

שוק ערב תוסס ומודרני הממוקם בחוף בופוט קוסמוי הוא בהחלט חובה לביקור לכל המשפחה, המון מסעדות וברים מגניבים ומומלצים.

ג'ונגל קלאב קוסמוי

בר מסעדה הנמצאת גבוהה בתוך הג'ונגלים עם נוף מהמם של רצועת החוף של קוסמוי, בהחלט מומלץ להנות משייק טוב בשקיעה.

ביג בודהה קוסמוי

הבודהה הגדול של קוסמוי, פסל בודהה זהב אייקוני עם נוף לכל האזור, ממוקם באזור בופוט.

זה רק על קצה המזלג, בקוסמוי תמיד אפשר למצוא מה לעשות, בין אם זה לחגוג עד אור הבוקר באזור הבילויים של צ'אוונג במועדון הגרין מנגו, או להנות מספורט ימי הרב שהאי מציע לאורך כל חופיו, לרכב על סוסים בחוף או לצאת לטיול טרקטורונים שהאי מציע. אגב, אם התעייפתם תמיד אפשר לחזור לבריכה במלון.

כפר הדייגים בקוסמוי
הכניסה לכפר הדייגים בקוסמוי
גונגל קלאב קוסמוי
הנוף המרשים בג'ונגל קלאב קוסמוי

חיי לילה בקוסמוי

חיי הלילה בקוסמוי, רובם ככולם מתרכזים באזור מרכז צ'אוונג ופעילים משעות הערב ועד ל 3 לפנות בוקר.

מסיבת החוף במלון "ארק בר"

מסיבת חוף מעולה עם דיג'י ומופעי אש, מומלץ להגיע בשעות הערב ועד חצות, לאחר מכן כולם ממשיכים למועדון הגרין מנגו.

מועדון "הגרין מנגו"

המועדון הוותיק והמרכזי בקוסמוי, מתחיל להתמלא אחרי חצות. אם בא לכם לרקוד אז זה המקום בשבילכם.

סוי גרין מנגו

מדרחוב קטן ובו תמצאו ברים, מועדוני חשפנות וגם את מועדון הגרין מנגו המפורסם.

מועדון הבלאק (Black)

בר מועדון חדש ומגניב בקוסמוי ממוקם באזור הסוי גרין מנגו, המקום מתחיל להתמלא אחרי חצות.

מועדון הגרין מנגו המפורסם בקוסמוי
מועדון הגרין מנגו המפורסם בקוסמוי
מסיבת חוף בארק בר קוסמוי
מסיבת החוף בארק בר קוסמוי

קניות בקוסמוי

אמנם קוסמוי היא לא בירת השופינג של תאילנד כמו בנגקוק, אך גם בא תמצאו כמה מקומות מומלצים לשופינג.

סנטרל פסטיבל קוסמוי

מרכז קניות מרשת "סנטרל", ממוקם במרכז אזור צ'אוונג. שם תמצאו חנויות מרשתות שונות ומתחם קטן של מסעדות מומלצות. מדי שבוע ברחבת הסנטרל פורסים דוכנים לאוהבי השופינג.

כפר הדייגים בופוט

טיילת מודרנית בלב חוף בופוט אותה הזכרנו קודם, שם תמצאו המון סחורה מעניינת.

שוק הלילה של "למאי"

אחד השווקים התוססים של קוסמוי, שוק ערב תאילנדי קלאסי המזכיר את שוק הלילה של צ'אנג מאי והשווקים של בנגקוק.

מתכננים חופשה בקוסמוי?

השאירו פרטים ואחד הנציגים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם.

מלונות מומלצים בקוסמוי

האי הפופולרי מציע אינספור מלונות מומלצים בקוסמוי. ריכוז מלונות גדול תוכלו למצוא באזור חוף צ'אוונג הסוען. משפחות עם ילדים בקוסמוי יוכלו למצוא פתרונות לינה נוחים ומפנקים באזור חוף בופוט. מי שרוצה להתפנק, מלונות באזור "צ'ונג מון" ו"מאה נאם" בקוסמוי מציעים שקט וקסם טרופי המתמזגים עם מלונות מפנקים באזור. להלן מספר מלונות מומלצים שלנו בקוסמוי. 

קוסמוי מה רציתם לדעת

באי קוסמוי אין פארק מים, פארקי מים תוכלו למצוא בפוקט, הואה הין ופטאיה.

השדה ממוקם ממש במרכז האי והוא נמצא כ 10 דקות נסיעה מהחופים התיירותיים של צ'אוונג, בופוט וצ'ונגמון.

מומלץ להגיע לקוסמוי בטיסה ישירה עם חברת בנגקוק איירווייז כמעט מכל יעד בתאילנד.

כפר הדייגים בחוף בופוט קוסמוי כיום נחשב לאזור המרכזי ואטרקטיבי בקוסמוי, טיילת מדהימה עם עשרות מסעדות, ברים, ודוכני רחוב הופכים את האזור להכי חי בקוסמוי.

עונת המדוזות בקוסמוי היא בין יוני לאוקטובר, פחות מומלץ להכנס לים בתקופה זו, ואם נכנסים רק באזור מרושת.

האי קוסמוי חזר לעצמו בכ70%, זה בהחלט מספיק כדי להעביר שבוע בקוסמוי, ניתן להנות באי בלי תיירות יתר.

תלוי בתקציב ובאופי החופשה, בקוסמוי תוכלו למצוא מספר מלונות מומלצים למשפחות כמו: הולידיי אין בופוט, קימפטון קוסמוי ושרתון קוסמוי.

ניתן לשלב את האי עם כל יעד בתאילנד, הרי שטיסות הפנים מגיעות לאי כמעט מכל יעד בתאילנד. האי השכן קופנגן הוא שילוב מתבקש במיוחד בתקופת הפולמון.

מפת קוסמוי

קרא עוד על קוסמוי

קוסמוי עם ילדים

קוסמוי עם ילדים

קוסמוי עם ילדים קוסמוי עם ילדים, אחד היעדים הכי אהובים על התייר הישראלי בתאילנד, מציע שפע של פעילות למשפחות עם ילדים. מלבד המלונות המפנקים על

תאילנד באוגוסט

תאילנד באוגוסט

תאילנד ביולי-אוגוסט תאילנד מושכת אליה תיירים כל השנה, אומנם שיא העונה בתאילנד נחשב בחודשי נובמבר-אפריל, אך גם בחופשת הקיץ של יולי-אוגוסט המון משפחות מהארץ ומהעולם

קוסמוי לסיכום

בין אם אתם צעירים אחרי צבא המחפשים חיי לילה, זוג שמחפש יעד רומנטי, או משפחה עם ילדים, האי קוסמוי הוא היעד בשבילכם. החופים הלבנים, הריזורטים הפרוסים לאורך החוף והאטרקציות הרבות של האי הם בדיוק מה שהפך את קוסמוי ליעד מספר אחד של התייר הישראלי בתאילנד.