חייגו

מזג האוויר בתאילנד

מזג האוויר בתאילנד הוא שונה בתכלית מכל מה שאנחנו רגילים אליו בארץ. תאילנד היא מדינה טרופית, ומזג האוויר בה הוא טרופי. רגע, מה זה בעצם מזג אוויר טרופי? תארו לכם שחם ולח כל השנה ומדי פעם משום מקום באמצע יום שמשי וחם לחלוטין יורד גשם של שעה-שעתיים.

לפני שנתחיל להסביר לכם על מזג אוויר, ולחלק את תאילנד לעונות, חשוב לנו לציין, ניתן לטייל בתאילנד כל השנה, לאף אחד אין באמת אפשרות לחזות מזג אוויר בתאילנד, אפילו לא ברמה של יום קדימה (כן, גם לא לגוגל). חלוקה של תאילנד לעונות או אזורים, גם היא הוכיחה לנו בשנים האחרונות שהיא לא מדוייקת. הטיפ שלנו הוא לא לתכנן חופשה לפי תחזיות מזג אוויר, כי זה עניין של מזל נטו. כמו שכבר הודגש ניתן ומומלץ לטייל בכל חלקי לתאילנד במהלך כל השנה.

עונות מזג אוויר בתאילנד

באופן כללי, מזג האוויר בתאילנד חם ולח כל השנה, ניתן ואף מומלץ לבקר בה במהלך כל השנה. נהוג לחלק את מזג האוויר בתאילנד ל3 עונות: העונה החמה (פברואר-אפריל), העונה הגשומה (מאי-נובמבר) והעונה הקרה (דצמבר-ינואר). בפועל זה לא באמת מדוייק, אך גם התאילנדים רצו שיהיה להם עונות מזג אוויר כדי שיוכלו לחלק את השנה.

אם אתם רוצים ללכת על בטוח ולהגיע לתאילנד בתקופה הכי יבשה, ההמלצה היא להגיע בין חודשי פברואר לאפריל, חודש אפריל נחשב לחודש החם ביותר בתאילנד, בו גם נחגג חם המים "הסונגראן".

אם בא לכם להנות ממזג אוויר נעים, בשילוב הבריזה של הים, אז חודשי דצמבר-ינואר הם "הקרירים" ביותר באופן יחסי כמובן, לא באמת קר בתאילנד, חוץ מצפון תאילנד איי שם גבוה בהרים, שם מומלץ ללבוש איזה "קפוצ'ון" בשעות הערב.

חודשי מאי-נובמבר נחשבים לחודשים "הגשומים" בתאילנד. בפועל גם בחודשים אלו אנשים מטיילים, משתזפים וגם נשרפים בשמש. טמפרטורה ממוצעת של כ 32 מעלות תלווה אתכם במהלך חודשים אלו, כאשר לצד המון ימי שמש יהיה לכם גם ימי גשם. תזכרו שבחופשה בת שבועיים, יהיו לכם גם ימי שמש וגם ימי גשם, והגשם לא באמת ישפיע על החופשה. תמיד אפשר לברוח לאיזה מסז' של שעה ולחכות שהגשם יפסק.

מזג האוויר בתאילנד | מזג אוויר בתאילנד באפריל
חג המים בבנגקוק בחודש אפריל – החודש הכי חם בשנה בתאילנד

מזג האוויר בפוקט

האי הפופולרי בתאילנד פוקט זוכה לביקורי תיירים במהלך כל השנה. כמו שכבר צויין, ניתן ומומלץ לטייל בתאילנד ובפוקט במהלך כל השנה. "סטטיסטית" החודש הגשום ביותר באי הוא חודש ספטמבר, אך גם בו תהנו מהרבה ימי שמש. לדוגמה, בחודש ספטמבר 2021, באי פוקט היה יותר ימי שמש מאשר באי קוסמוי (מזרח תאילנד). היתרון הנוסף של חופשה בפוקט בחודש ספטמבר הוא מחירי מלונות אטרקטיביים מאוד כנהוג לתקופת ה"לואו סיזן" בתאילנד.

בימים בהם הים גלי, תוכלו לבקר בחופים הרגועים כל השנה כגון: חוף "פרדייז", חוף "נאי יאנג", חוף "ראוואי", חוף "פאנווה" ועוד.

מזג האוויר בפוקט
מזג האוויר בפוקט בחודש יולי – חוף rawai

מזג האוויר בקוסמוי

הצד המזרחי (קוסמוי) של תאילנד, בזכות מקומו בתוך מפרץ תאילנד, זוכה לים רגוע יותר במהלך רוב חודשי השנה, מלבד חודשי נובמבר-דצמבר בהם הים די גלי ולא הכי מומלץ לרחצה, כמו כן מזג אוויר יכול להיות גשום. כמובן שגם זה עניין של מזל וניתן לטייל באי קוסמוי בהמלך כל השנה. כמובן שגם מחירי המלונות בתקופה זו יהיו אטרקטיביים, מלבד תאריכי סוף השנה בהם נחגג ראש השנה הלועזי.

מתי כדאי לבקר בתאילנד

התשובה היא חד משמעית – כל השנה. למרות שבתקופת "העונה החמה" (פברואר-אפריל) מזג האוויר הוא האידיאלי. לכל תקופה יש את היתרונות שלה, תאילנד זו מדינה שמתויירת במהלך כל השנה.

אל תתנו למזג האוויר בתאילנד להפחיד אתכם, ואל תתכננו חופשה לפי תחזיות מזג אוויר. תאילנד היא מדינה טרופית ומזג האוויר בה הוא בלתי צפוי, ניתן לטייל בכל רחבי תאילנד במהלך כל השנה. הגשמים יכולים להפתיע בכל עונה ובכל מקום בתאילנד. האמת שזה ממש כיף להתרענן עם גשם טרופי באמצע יום חם. זכרו, כמו שהגשם מפתיע אתכם באמצע היום, ככה הוא גם נעלם.

מזג אויר בתאילנד
טבלת משקעים כללית בתאילנד מעודכנת ל2017 – מקור ויקיפדיה

התקופה הכי יבשה בתאילנד היא בין חודשי דצמבר – מאי ולכן גם התקופה הכי מומלצת להגיע לתאילנד.

חודשי דצמבר – מאי נחשבים לאידיאלים ביותר לחופשה באי פוקט.

חודשי ינואר – מאי הם האידיאלים, גם בחודשי יולי-ספטמבר מזג האוויר הוא נוח לחופשה.

בגדול לא, תמיד חם בתאילנד, אך בצפון תאילנד בחודשי דצמבר-ינואר יכול להיות קריר בערבים ולכן מומלץ להביא משהו חם.

כן מאוד, תמיד מומלץ למרוח קרם הגנה ולשים כובע, גם ביום מעונן השמש מסוכנת.

גשם יכול להימשך 10 דקות או 4 שעות, אין לכך שום חוקיות, למרות שיורד גשם עדיין חם ולח בתאילנד.

מתכננים חופשה בתאילנד? יש לכם שאלות על מזג האוויר בתאילנד? חייגו עכשיו או השאירו פרטים ונציגינו ישמחו לחזור אליכם ולייעץ ללא עלות ולתת לכם את כל המידע על חופשה מושלמת בתאילנד.

צוות תאי-טורס

צוות תאי-טורס

צוות תאי-טורס מורכב מיועצים בכירים מתחום הנופש והתיירות,עובדים ימים כלילות שתהיה לכם חופשה חלומית!

נהנתם? שתפו עם אחרים...

השאר תגובה

נהנתם? שתפו עם אחרים

מאמרים אחרונים

תאילנד באפריל

תאילנד באפריל

תאילנד, הידועה בכינוי "ארץ החיוכים", היא אחד היעדים הפופולריים ביותר לתיירים מכל רחבי העולם וכמובן גם לתייר הישראלי. עם נופים קסומים, חופים מהממים, מטבח מקומי משכר ותרבות עשירה, תאילנד מציעה חוויה בלתי נשכחת לכל מי שמבקר בה. אך, מה עם חודש אפריל? האם זהו זמן טוב לבקר בתאילנד? תאילנד באפריל היא אחת התקופות הכי מבוקשות לחופשה בתאילנד.

קרא עוד »

עקבו אחרינו

ערוץ היוטיוב