חייגו

קראבי

קראבי למטייל

ברוכים הבאים לעיירת החוף קראבי הממוקמת בדרום מערב תאילנד ומתפארת בשקיעות מרהיבות וטבע טרופי מרהיב הכולל צוקי גיר ענקיים וג'ונגלים אין סופיים.

מחוז קראבי ממוקם באזור הדרומי מערבי של תאילנד על חופי ים אנדמן. במחוז שוכנת העיר קראבי ומרחק קצר ממנה תמצאו כמה מן החופים היפים בתאילנד. אזור קראבי התברך בטבע עוצר נשימה: צוקים ירוקים ענקיים, נופים מטריפים, איים בתוליים בעלי מים בצבע תכלת וחופים לבנים ונקיים. קראבי זה המקום לטייל ולשלב מנוחת "בטן גב" במלון.

קראבי כיעד הוא הרבה פחות תיירותי ועמוס מאיים כמו קוסמוי ופוקט, אך הוא בהחלט מציע חוויה מפנקת אמיתית בשילוב טיולי שייט מהממים.

בקראבי תמצאו המון אופציות לטיולים מרהיבים הייחודיים לקראבי בלבד, בשביל להנות מהיעד בצורה האופטימלית ביותר מומלץ לטייל המון ולחוות ככל הניתן בים וביבשה, על מנת לחוות בצורה המיטבית יש כאלו שישכירו רכב ויטיילו באופן עצמאי, השכרת רכב כאמור תעניק לכם עצמאות וכך גם תחזקו את יצר הסקרנות שלכם, המון פינות נסתרות שתוכלו לגלות, מסעדות מגניבות, מפלים ועוד ועוד, השכרת רכב בקראבי זה דבר מומלץ ביותר.

העיר קראבי עצמה נמצאת במרחק נסיעה של כ 30 דקות מאזורי החוף. העיר משמשת בעיקר את תושבי המקום, ולא תמצאו בה הרבה תיירים לעומת האזורים הסמוכים לרצועת החוף.

בעיר תוכלו למצוא שווקים אותנטיים ותוכלו לראות איך המקומיים חיים, וכמובן להנות מאוכל מקומי משובח, מומלץ לשקול הגעה לטיול יום בעיר עצמה.

שוק הלילה בעיר מאוד נחמד גם כן, בו תמצאו המון מאכלים שאולי תתקלו בהם בפעם הראשונה בחייכם, שוק הלילה בקראבי הינו מקום בילוי מועדף בקרב המקומיים, חוויה מיוחדת מובטחת, אלה מאיתנו האוהבים מאכלי ים ימצאו מגוון רחב של מאכלי ים.

קראבי - איך להגיע?

שדה התעופה של קראבי יהיה שער הכניסה שלכם לעיירת החוף, זוהי הדרך הקלה והמהירה להגיע לקראבי, טיסות מיעדים כמו בנגקוק או קוסמוי נוחתות בשדה של קראבי (KBV) על בסיס יומי. השדה ממוקם כ 40 דקות נסיעה מאזור התיירותי של העיירה – או נאנג והסביבה. בנוסף, ניתן להגיע לקראבי בנסיעה יבשתית מפוקט או קאו לאק השכנות או לחילופין במעבורת מקופיפי. מומלץ לשלב את קראבי בחופשה עם יעדים סמוכים כמו פוקט וקאו לאק ולהנות מגישה קלה וקצרה יחסית.

מזג אוויר בקראבי

כיאה למדינה טרופית כמו תאילנד מזג האוויר בה הוא בלתי צפוי, אבל תמיד נשאלת השאלה: מתי מומלץ לטייל בקראבי? אין תשובה חד משמעית, אנו תמיד נשענים על תחזיות עבר למרות שאין לדעת בוודאות מה יהיה בעתיד.
קראבי הוא יעד מתוייר כל השנה, והמזג אוויר בו טרופי, לצד ימי שמש רבים, ישנם גם ימים גשומים.

חודשי נובמבר-אפריל

הם הקלאסיים לחופשה בקראבי, כמעט ולא תתקלו בגשם והשמש תהיה חזקה ומפנקת, בתקופה זו של השנה השמיים צבועים בצבע כחול עמוק דבר שגורם למים הכה נקיים בעיירת החוף להיות צלולים, צבע ה "אנריל בלו" שכולנו מחפשים נפוץ מאוד בתקופה הזו כך שתצפו לראות את בעלי החיים הימיים כבר מהסירה.

חודשי מאי-אוגוסט

כבר נפגוש יותר גשם, לצד ימי שמש נעים, עדיין זמן מעולה לחופשה בקראבי, בתקופה זו של השנה תוכלו להנות מאקלים טרופי מיוחד במינו, כך שגם כאשר יורד גשם תוכלו להנות בבריכה או בים, תצפו לימים יפים בהם העננים יגעו בצוקים המרשימים של קראבי, תחושה של מקום מהאגדות.

חודשי ספטמבר-אוקטובר

הם חודשים די גשומים בקראבי, גשם טרופי ירד כמעט מדי יום, לחופשה בת מספר ימים זה לא אמור להפריע. קחו בחשבון כי בימים סוערים השייט לקראביי יהיה מלווה לא מעט נדנודים כך שלמי שאין קיבה חזקה מומלץ לקחת כדור נגד בחילות.

בכל אופן חשוב לציין, קראבי זה יעד מתוייר כל השנה, ניתן ומומלץ להגיע לקראבי כל השנה. תחזיות מזג אוויר הם עניין של מזל ולא מומלץ להישען עליהם בתכנון חופשה לתאילנד.

מתי כדאי לטוס לקראבי?

התקופה הטובה ביותר לביקור בקראבי היא בין החודשים נובמבר ועד מאי, בחודשים האלה תוכלו ליהנות ממזג אוויר מהטובים שיש לתאילנד להציע. בין החודשים מאי לחודש נובמבר התקופה נחשבת לתקופה רטובה ואפשר להגיד בוודאות שגשם יהיה, עם זאת לאלה מאיתנו שאוהבים טבע בתקופה הגשומה יותר תוכלו ליהנות מנופים ממש "מיסטיים" העננים יגעו צוקים המרשימים יתנו לכם תחושה של מקום מהאגדות. לרוב גם כאשר יורד גשם אז הגשם הוא חזק ומרוכז ונגמר דיי מהר.

ריילי ביץ'

ריילי ביץ, בניגוד למה שהרבה חושבים, הוא כלל אינו אי, אלא מאין חצי אי המחובר ליבשה ברכס של הרים ומכוסה בעצים ירוקי עד. חוף ריילי ביץ' שוכן במחוז הדרומי של קראבי, שאליו משתייכים עוד יעדים אטרקטיביים שאולי שמעתם עליהם כמו: האי קו פיפי, האי קו לאנטה וחוף או נאנג קראבי.
על מנת להגיע לריילי ביץ בתאילנד, יש להגיע קודם אל מחוז קראבי, בדר"כ באמצעות טיסה ישירה מבנגקוק או מצ'יאנג מאי, או בנסיעה מפוקט, ומשם לקחת מונית פרטית (בהתאם להרכב המשפחה) לחוף או נאנג. מחוף או נאנג יוצאות סירות לחוף ריילי ביץ, שיוצאות במשך רוב שעות היום ואין צורך להזמין או לרכוש כרטיסים מראש. בשל רכס ההרים הגבוה, ניתן להגיע לריילי ביץ רק באמצעות סירה ומשך השייט הוא כ-15 עד 20 דקות (תלוי במצב הים). הסירה האחרונה יוצאת בסביבות השעה 6 בערב ובמידה שאתם לא בטוחים אם תגיעו בזמן, מומלץ לשהות לפחות לילה אחד במלון בחוף או נאנג. בכל מקרה לא מומלץ לצאת לשייט בשעות החשיכה.
בריילי תהנו משקיעות מדהימות ואווירה טרופית אמיתית, מומלץ להגיע לרצועת החוף ליום כיף מאו נאנג קראבי או להישאר מספר לילות וליהנות מאחד המקומות הכי בסיסים בתאילנד. אגב בריילי ביץ' מזרח תמצאו את אחד המלונות הכי יוקרתיים בתאילנד – מלון Rayavadee שהוא חוויה בפני עצמו ונחשב לאחד הטובים ביותר בתאילנד.

קראבי | חופים קראבי תאילנד

חופים בקראבי

חוף או נאנג

החוף המפורסם ביותר בקראבי, חוף אאו נאנג (ao nang), הוא גם האזור התיירותי המרכזי בקראבי. מדובר ברצועת חוף של קילומטר אשר מציעה מגוון רחב של מסעדות, עמדות מסאז'ים, ברים ומרכזי קניות שונים. בנוסף, לאורך החוף פזורות סירות הלונג טייל המפורסמות של קראבי שיקחו אתכם לטיולי יום לאיים הרבים הפזורים באזור ולחוף ריילי המפורסם. זהו גם האזור בו תמצאו את ריכוז הגדול של מלונות בקראבי. החוף ים באזור או נאנג הוא פחות מתאים לרחצה אך משם תוכלו לצאת לשייט בכמה האיים היפים באזור.

חוף קלונג מואנג

החוף המרכזי השני נקרא קלונג מואנג, מדובר ברצועת חוף ארוכה עם חול לבן, ממש כמו שרואים בתמונות. לעומת החוף באו נאנג, שהוא המוני יותר, והחוף בו לא הכי מתאים לרחצה, החוף בקלונג מואנג הוא חוף מפנק, עם מים צלולים (בעונה). מי שקם מוקדם, ויוצא לצעדה על החוף, יפגוש בדייגים המקומיים, שזה עתה חזרו מהים עם שללם. החוף מתאים מאוד לזוגות ולמשפחות שאוהבות לשהות במלונות מפוארים על החוף, ומחפשים את השקט, הרחק מן ההמון והרעש. באזור החוף תמצאו גם את מספר ריזורטים לחופשה משפחתית.

חוף ריילי ביץ

הרבה אנשים נוטים לחשוב כי ריילי ביץ' הוא יעד בפני עצמו, אך לא כך הדבר. ריילי ביץ' כשמו כן הוא: "חוף ריילי", רצועת חוף באזור הדרומי של קראבי. רצועה זו מוקפת בצוקים ירוקים ענקיים ומרהיבים מכל עבר, דבר שלא מאפשר את ההגעה לחוף דרך היבשה, אלא רק דרך סירות לונג טייל, שנמצאות בחופים הסמוכים, כדוגמת חוף או נאנג.
נהוג להגיע לריילי ביץ' דרך חוף או נאנג. עולים על אחת מסירות הלונג טייל הפזורות לאורך החוף ושטים לעבר חופי ריילי בזמן של כ 15 דקות ובעלות של 100-200 באט לאדם.
באזור חוף ריילי ביץ' תמצאו שני חופים עיקריים: ריילי מזרח, וריילי מערב. החוף המערבי פופולארי יותר, שם תמצאו המון תיירים, מספר בתי מלון לאורך החוף וכמובן מסעדות מקומיות. החוף בצד המזרחי שקט יותר ומתאים למי שמחפש בטן גב איכותי עם נופים עוצרי נשימה.
אזור ריילי ביץ' די בתולי ושקט ולא מציע יותר מדי מה לעשות. לריילי ביץ' בדרך כלל מגיעים זוגות בירח דבש הרוצים להתבודד ולהנות מגן עדן עלי אדמות: חופים בתוליים, נופים עוצרי נשימה של צוקים ירוקים מרהיבים ומלונות רומנטיים לאורך החוף.

חוף מאיה ביי

איך אפשר בלי אחד מהחופים המפורסמים ביותר בעולם, חוף שמי שהיה בקופיפי ולא ביקר בו כאילו לא היה בקופיפי. החוף התפרס בתחילת שנת 2000 בזכות הסרט "החוף" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו. בזמן הקורונה החוף היה סגור ובזכות זה השתקם בצורה מעוררת פליאה, בעלי חיים ימיים שלא נראו במפרץ במשך שנים ארוכות החלו לחזור לחוף ותבעו בעלות על מה ששייך להם, התאילנדים כעת מבינים את החשיבות של שימור האי ולכן לעיתים החוף נסגר על מנת לתת לו זמן להשתקם, כמו כן הוגבלה כמות המבקרים היומית כך שכיום ביקור במפרץ יהיה נעים יותר בהרבה ביחס לתקופה שלפני הקורונה. רצועת החוף קרובה יותר גיאוגרפית לקופיפי אך גם מקראבי ניתן לצאת לטיול יומי בחוף מאיה ביי.

אטרקציות בקראבי

האטרקציות של קראבי מרשימות, כולן ללא יוצא מן הכלל הקשורות בטבע של קראבי, האזור הגאוגרפי של קראבי תאילנד פשוט מנצח, וניתן למצוא שם כמה משמורות הטבע היפות בעולם.

חופשה מנצחת בקראבי עם ילדים היא שילוב של טיולי טבע ובחירה בבית מלון טוב, החופים המקיפים את האי הם בגדר חובת הגעה, לכן מומלץ לטייל.

ביקור בריילי ביץ

חוף ריילי ביץ', הוא חוף הנמצא כ10 דקות שייט ממרכז או נאנג קראבי, הגישה לחוף הקסום הוא בסירה בלבד. את השקיעות היפות בתאילנד תוכלו לראות שם, האזור מאופיין באווירה פסטורלית כמו על אי בודד, עם נגיעות מינימליסטיות ששומרות על הקסם של המקום. ביקור יומי בריילי ביץ' בהחלט ישדרג את החוויה שלכם במהלך השהות בקראבי. האזור מפורסם גם בזכות אפשרויות טיפוס צוקים הרבות שניתן למצוא באזור. אל תהססו ותגיעו לריילי ביץ' לביקור יומי, ותבינו את הקסם האמיתי של תאילנד מהו.

בריכת האמרלד והמעיינות החמים

היא שמורת טבע המכילה מספר בריכות טבעיות עם מים בצבע טורקיז שקוף, טבע ירוק מסביב בשילוב מעיינות חמים. הבריכה היא מקום מושלם בו תוכלו לשחות ולהנות מיום מושלם בטבע. שמורת הטבע ממוקמת כשעה נסיעה ממרכז או נאנג קראבי. בכניסה לשמורה תתבקשו לשם דמי כניסה לפארק הלאומי בתאילנד.

טיולי שייט בין האיים הצמודים לקראבי

אזור קראבי התברך בטיולי שייט היפים בתאילנד, מסביב לשמורת פאנג נגה תוכלו להנות מכמה מהאיים היותר יפים שיש בשילוב נוף של סלעי גיר ענקיים שיוצאים מהמים ומאפיינים את אזור קראבי. בין היתר תוכלו לבקר באיים: קו פודה, קו נגאי, קו הונג, במבו איילנד, אי התרנגול ועוד המון איים מדהימים מסביב. לטיולים תוכלו לצאת באחת מסירות הלונג טייל הפזורות לאורך חופי קראבי. תזכרו, כדי להנות בקראבי תצטרכו לטייל באיים יוצאי הדופן בסביבתה שישאירו לכם זיכרון של חוויה בלתי נשכחת בתאילנד.

ביקור במקדש הטיגריסים

נחשב לאחד המקומות המיוחדים בתאילנד, כדי להגיע לפסגת המקדש, תצטרכו לעלות 1,237 מדרגות שבסופם יחשף בפניכם נוף עוצר נשימה.
בדרך לפסגה תפגשו המון קופים חמודים אך קצת חצופים, מומלץ לשמור בקבוקי מים ואוכל בתיקים ובכלל פחות לבוא איתם במגע. בדרך לפסגה תפגשו המון מטיילים המכים להגיע ולהנות מהנוף הכה מדהים הנשקף מהפסגה. הטיפוס מתאים למיטיבי לכת בלבד.

שוק הלילה של קראבי טאון

השוק המומלץ והכיפי של קראבי, שנקרא גם "קראבי ווקינג סטריט", ממוקם באזור מרכז העיירה קראבי, כחצי שעה נסיעה ממרכז או נאנג. שוק הערב פתוח בסופי שבוע (שישי-ראשון) והוא אחד השווקים הכייפים בתאילנד וחובה לביקור למבקרים באזור קראבי.

סבב ברים ומסעדות באו נאנג קראבי

או נאנג קראבי נחשב לאזור המרכזי של עיירת קראבי, רוב שירותי התיירות יתמקמו שם. באזור או נאנג תוכלו להנות מברים באווירה רגועה אך כיפית, מסעדות מקומיות ומערביות, חנויות וטיילת מקומית. זהו מרכז האקשן של קראבי ומומלץ לבקר שם בעשות הערב כדי להתחבר לאווירה של המקום.

חיי לילה בקראבי

חיי הלילה בקראבי כיאה ליעד אקזוטי ורגוע הם בהתאם, לא תמצאו המון מקומות בילוי סוערים כמו ביעדים המפורסמים. עיירת קראבי עשתה לעצמה שם של יעד אקזוטי ורגוע, ושונה מיעדים אחרים בתאילנד ששמו דגש על חיי לילה סוערים. כן מומלץ לטייל לאורך הטיילת המרכזית הנקראת "או נאנג" שם תמצאו את מרבית המסעדות והברים לאורך הטיילת תוכלו לרכוש כמובן מזכרות תאילנדיות, בגדים וכו. אך שלא תטעו באזור או נאנג תוכלו בהחלט להיכנס לאחד הברים ברחבי האזור לשבת על דרינק טוב וליהנות ממוזיקה או הופעה חיה, כמובן שהכל באווירת צ'יל.

זוגות בירח דבש ימצאו המון מקומות בילוי רומנטיים לאורך החוף שם תרגישו את האהבה שלכם מתעצמת לצד הטבע המדהים שיש בעיירה והאנרגיה הכה נעימה של קראבי. בנוסף תוכלו לבקר בשוק של קראבי טאון, שוק לילה מאוד נחמד עם המון מסעדות מטריפות.

צעירים לא תמצאו מועדוני ענק או ברים תוססים יותר מידי, כן תהיה לכם האפשרות להכיר המון תיירים צעירים מכל העולם. לרוב התיירים הצעירים יעדיפו לשמר כוחות ליום המחר שבטח יהיה עמוס בטיולים.

מקומות בילוי מומלצים בקראבי

Roots Rock Reggae bar
אחד המקומות היותר נחמדים בקראבי, בבר מנגנות להקות מקומיות מצויינות, מקום נחמד לבלות בילוי רגוע ונחמד.
Get Rads
במקום זה תמצאו קוקטיילים מצוינים, בר הקוקטיילים הטובים ביותר שיש בקראבי, שימו לב התקרה מקושטת בצורה מאוד ייחודית ומגניבה, בר צעיר עם אווירה מעולה, בדגש על קוקטיילים מצויינים ומוזיקה מעולה.
Fu Bar 11
בר מאוד נחמד בו תוכלו לשחק ביליארד וקליעה למטרה עד השעות הקטנות של הלילה, הבר הזה נסגר בשעה מאוד מאוחרת, כך שמי ממכם שרוצה לילה ארוך יהיה מסודר..

מסעדות מומלצות בקראבי

cafe 8.98 khlong hang rd
crazy gringos restaurant
la vineria winehouse & italian restaurant
kodam kitchen
bang bang bar
johnny's pizza italian restaurant

מלונות בקראבי

בטיילת המרכזית "או נאנג" תמצאו את מרבית בתי המלון בעיירה, רוב בתי המלון ב "או נאנג" יהיו ברמת 4 כוכבים.

בחופים הצפוניים ביותר תוכלו להנות מריזורטים יוקרתיים צמודי חוף לחופשה מפנקת והלנות מנוף עוצר נשימה של צוקי גיר ענקיים וכל שמורת פאנג נגה.

להלן כמה מבתי המלון המומלצים בקראבי

קראבי מה רציתם לדעת

חודשי נובמבר-דצמבר מזג אוויר מעולה, ימי גשם ספורים, לצד ימי שמש רבים, תחילת העונה בקראבי, תקופה מעולה לחופשה באי הקסום לצד מחירים אטרקטיביים, בתקופה הזו תתקלו בממש מעט ימי גשם.

בין 3-5 לילות יהיו זמן מעולה כדי למצות לצד הטוב ביותר את העיירה הקסומה קראבי.

או נאנג נחשב למרכז העיירה, שם תמצאו המון סוכנויות נסיעות, מסעדות, ברים, בתי מלון. למי שחשוב להיות במרכז העניינים מומלץ לשהות באו נאנג, עם זאת בתי המלון הטובים בקראבי נמצאים בחופים אחרים.

חד משמעית כן, משפחות האוהבות טיולי טבע ונופים חייבים לסמן את קראבי כיעד חובה במסלול, בתי מלון בקראבי לאט לאט מתחילים להיות יותר נגישים ונוחים למשפחות, כך בהיבט הזה יהיה לכם גם כן מאוד נוח.
חופשה משפחתית בקראבי תהיה עמוסה בחוויות מדהימות, הנופים בקראבי ממש מדהימים ויהיו חקוקים בזיכרון של כולכם לאורך שנים רבות.

לא לפספס טיול יום "לקו הונג" בדרך לאי המדהים הזה תהיו עדים לתופעות טבע פשוט מטריפות, סמנו לכם את טיול היום הזה לטיול חובה.

בהחלט שכן, בקראבי תמצאו רשתות בינלאומיות מאוד יוקרתיות, בניאן טרי' ריץ קרלטון שבו אגב צולם חלק מהסרט "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", בתי המלון היוקרתיים אומנם לא זולים בכלל אך הם בטופ העולמי.

היעד המתבקש הוא פוקט, הכי קרוב אליו גיאוגרפית, שילוב בין שני יעדים אלה הוא מתכון לחופשה מנצחת.
בידעים שכנים יחסית נוספים הם קאו לאק שאליה ניתן להגיע באמצעות נסיעה של שעתיים, היעד השני הוא קופיפי, מהרציף המרכזי של קראבי יוצאת מעבורת יומית לקופיפי כך שבהחלט ניתן לשלב בין שני היעדים.

אחד היתרונות המשמעותיים של קראבי הם דרכי ההגעה, בקראבי יש שדה בינלאומי אליו מגיעות טיסות מכל רחבי תאילנד, השדה נוח ומאוד קל להתמצא בו, בנוסף ניתן להגיע לקראבי באמצעות רכב מכל מקום באזור הדרום מערבי של תאילנד.

המעבר בין שני רצועות החוף מתבצע בשייט של כ10-15 דקות באמצעות סירות ארוכות זנב אותן ניתן לקחת לאורך חוף או נאנג בעלות של כ 150 באט לאדם.

מפת קראבי

קרא עוד על קראבי

קראבי לסיכום

קראביי הוא יעד וקסום, הקסם שלו הוא הנופים, החופים והוויב שבו. כל מי שמגיע לקראבי מיד ידע להגיד שזה אחד המקומות היפים ביותר בו ביקר מימיו, כבר מרגע הנחיתה בעיירה תוכלו להתרשם מהצוקים הנישאים לגובה רב, צוקים אלה מרמזים על הנוף שמתגלה אליכם בעת טיול בשמורות הטבע הימיות והקרקעיות. הגעה לקראבי היא בגדר חובה למי שאוהב טבע ונופים, חלק מהמראות שתראו בקראבי ייחודיים ליעד זה בלבד, כך שמי שמתלבט חשוב שיכיר את זה.
אנחנו בתאי טורס ממליצים בחום רב להגיע לקראבי, ונשמח מאוד שתכירו את תאילנד ותתחברו לממלכה המופלאה הזו דרך יעדים כמו קראבי.