חייגו

פטאיה

פטאיה למטייל

העיר פטאיה שוכנת לחופו של מפרץ תאילנד כ 140 קילומטרים דרומית מזרחית לעיר בנגקוק. פירוש השם פטאיה הוא "רוחות מונסון מערביות", כיום לעיר פטאיה קיימים כינויים אחרים כגון: "עיר החטאים" או "עיר ללא הפסקה".
איי שם בשנות ה 60 כאשר פטאיה הייתה עדיין עיירת דייג קטנה, עגנו בפטאיה ספינות של חיילים אמריקאים בדרכם למלחמת ויאטנם, במשך הזמן מפה לאוזן הם העבירו את הקסם של פטאיה לעוד רבים, והעיר התפתחה להיות מעיירת דייגים קטנה לעיר חיי הלילה הפרועים של תאילנד ואולי כל דרום מזרח אסיה.
כיום בעיר חיים כ 200 אלף תושבים והיא נחשבת לעיר נופש גדולה בה מבקרים מיליוני תיירים מדי שנה.

פטאיה תאילנד חוף פטאיה

למרות התואר המפוקפק "עיר החטאים", פטאיה היא עיר נופש מפותחת מאוד. מיקומה, כשעה וחצי נסיעה בלבד מבנגקוק, הופכת אותה ליעד פופולארי מאוד בקרב מקומיים. בכל סופ"ש אלפי תאילנדים מהמעמד הבינוני-גבוה יורדים לעיר הנופש ופוקדים את אחד הריזורטים למשפחות הרבים הפרוסים בעיר. 

כמובן שעדיין באזורים מסוימים כמו סוי בוקאו או באזור ווקינג סטריט, תראו המון תזכורות לתיירות המין הענפה של פטאיה, ותבינו למה בעצם קוראים "עיר החטאים", אך תמצאו גם המון אזורים נקיים וסטריליים, כמו אזור נקלואה בצפון פטאיה, שם גם פרוסים המון ריזורטים, שווקים ומרכזי קניות. אזור זה מתאים הרבה יותר למשפחות עם ילדים.

הממשלמה המקומית משקיעה המון כדי לשנות את התדמית של פטאיה ובעיר הנופש נבנים המון בתי מלון, מרכזי קניות ואטרקציות המתאימים למשפחות ותיירים מהמעמד הגבוה. את העיר פטאיה בהחלט ניתן לשלב בחופשה שלכם בתאילנד בעיקר בתקופת הלואו סיזן, יולי – נובמבר, תקופה בה מזג האוויר בתאילנד פחות יציב.

פטאיה - איך להגיע

העיר פטאיה ממוקמת דרומית מזרחית לעיר בנגקוק במרחק של כ 140 ק"מ. הדרך הטובה ביותר להגיע לפטאיה היא בנסיעה מבנגקוק או משדה התעופה של בנגקוק לפטאיה בזמן של שעתיים. בנוסף בעיר פטאיה ממקום שדה התעופה המקומי של פטאיה U-TAPAO קוד שדה UTP. השדה ממוקם כ 40 דקות נסיעה ממרכז העיר. בשדה המקומי נוחתות טיסות מכמה יעדים בתאילנד. את עיירת הנופש בפטאיה ניתן לשלב עם בנגקוק בתחילת או בסוף הטיול.

מזג אוויר בפטאיה

מזג האוויר בעיירת הנופש בפטאיה יציב בדרך כלל ודומה מאוד למזג האוויר בבנגקוק.
חודשי דצמבר עד מאי נחשבים הנוחים ביותר לחופשה בעיירת החוף פטאיה.

חודשי יוני עד אוגוסט כמו בכל תאילנד אנחנו עוברים לתקופה גשומה וייתכנו גשמים מדי פעם, אך עדיין מזג אוויר חם וניתן לנפוש בעיר פטאיה.

חודשי ספטמבר-נובמבר נחשבים באופן יחסי הכי גשומים בשנה,
אך גם בתקופה זו יש המון ימים של שמש כיהה למדינה עם מזג אוויר טרופי והמוני תיירים פוקדים את פטאיה גם בחודשים אלו.

לסיכום ניתן לטייל בעיר פטאיה כל השנה, גם בימים גשומים יש המון מה לעשות, בעיר יש המון מרכזי קניות עליהם נרחיב בהמשך.
כמו כן, הגעה בנסיעה לפטאיה די קלה נוחה, וגם מזג אוויר גשום לא אמור להפריע לנסיעה.

פטאיה עם ילדים

עיירת הנופש  נהייתה פופולרית בקרב משפחות בשנים האחרונות, ויש לכך כמה סיבות, הממשלה המקומית עושה מאמצים רבים ומצליחה לשנות את פני העיר. המון ריזורטים מותאמים למשפחות עם ילדים, אינסוף אטרקציות ומרכזי קניות. כמו כן ניקיון ושיפור תשתיות העיר בולטים לעין. 

ריזורטים מפנקים מרשתות גדולות כמו גרנד סנטר פוינט ספייס, אמארי או סנטרה גרנג מיראז' ישדרגו את השהות המשפחתית שלכם בפטאיה. 

בנוסף 2 פארקי מים גדולים ומושקעים הבנויים במיוחד למשפחות עם ילדים הם רק חלק קטן ממה שיש לעיר להציע.

חוף ים בפטאיה תאילנד גלגלי ים עם ילדים
פטאיה עם ילדים מרכז פטאיה

העיר מתחלקת ל 3 חלקים עיקריים לאורך החוף: האזור הדרומי, הצמוד לווקינג סטריט, הוא אזור חיי הלילה הפרועים של האי. האזור המרכזי בו תמצאו את מרכזי הקניות של העיר. האזור הצפוני המכונה נקלואה, אזור נקי ומסודר יותר, מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים, שם גם נמצאים רוב הריזורטים המשפחתיים של פטאיה. באזור זה אנחנו ממליצים לכם לשהות.

מבחינת תחבורה, בעיר מסתובבים טנדרים כחולים המכונים "סונגטאו". טנדרים שהם סוג של מוניות שירות, שפשוט עולים עליהם ונוסעים. עלות הנסיעה היא 10 באט לאדם. לטנדרים יש מסלול קבוע, והם נוסעים מסביב לרחוב של הטיילת והרחוב השני במקביל לטיילת.

הקרבה של העיר לבנגקוק והדרך הקלה יחסית (נסיעה של שעה וחצי בלבד) הופכים אותם גם כן לאטרקטיבית למשפחות, ובקלות ניתן לשלב בין שני היעדים. פטאיה עם ילדים מומלצת בעיקר בתקופות הגשומות של תאילנד, מזג אוויר בפטאיה יציב באופן יחסי, וגם ביום גשום תמיד ניתן למצוא פעילות "אינדור" לילדים בפטאיה.

מלונות מומלצים בפטאיה למשפחות עם ילדים:

שם המלוןכוכביםמיקום
גרנד סנטר פוינט פטאיה5טרמניל21
גרנד סנטר פוינט ספייס5צופה לים
סנטרה גרנד מיראז' פטאיה5צמוד חוף
אמארי פטאיה5צופה לים

מלונות מומלצים בפטאיה

עיר הנופש פטאיה מציע מבחר גדול ומפנק של מלונות וריזורטים לכל סוגי המטיילים. תוכלו למצוא מלונות 3 כוכבים לפנסיונרים שמגיעים לתקופות ארוכות ועד למלונות 5 כוכבים מפנקים המתאימים למשפחות עם ילדים, כמובן גם ריזורטים מרשת הילטון או סיאם סיאם, בהם תוכלו למצוא חדרים הצופים לים.  ומגוון רחב של מלונות המתאימים לכולם ובכל תקציב.

אגב בזכות מגוון גדול של  בתי מלונות, ריזורטים בעיר הנופש, לרוב יהיו זולים יותר ממלונות מפנקים ביעדים אחרים בתאילנד.

גרנד סנטר פוינט פטאיה

גרנד סנטר פוינט ספייס

קייפ דארה פטאיה

סנטרה גרנד מיראז' פטאיה

אמארי פטאיה

הילטון פטאיה

פטאיה | חופים בפוקט

מה לעשות בפטאיה

סנטרל פטאיה

קניון גדול ומושקע מרשת "סנטרל" בפטאיה. ממוקם במרכז פטאיה ברחוב הראשי של הטיילת ומציע חווית שופוינג איכותית בנוסף מקום בילוי ומסעדות לבילוי בשעות הערב.

טרמינל 21 פטאיה

מרכז קניות חדש וגדול בדיוק כמו בעיר בנגקוק. קניון חדש שנפתח בשנת 2022 בפטאיה ומציע את אותה חווית הקניות בדיוק כמו בבנגקוק.

תצפית פטאיה

התצפית המפורסמת לעיר פטאיה עם נוף פרוס של כל מפרץ פטאיה. במקום תמצאו גם בית קפה עם נוף מדהים למפרץ של פטאיה. בהחלט חובה לסמן וי למבקרים בפטאיה.

קפה סקיי גלרי פטאיה Sky Gallery

בית קפה הכי מיוחד בפטאיה עם נוף מדהים של הים והאי קו לאן ברקע. את השקיעות הכי יפות תמצאו שם ממש שורה ראשונה, כמובן שבסופי שבוע מומלץ להזמין מקום מראש. אגב האוכל והשתייה גם מעולים שם.

פארק המים columbia pictures

פארק מים חדשני ומומלץ לכל המשפחה (לשעבר פארק המים קרטון נטוורק). בהחלט אחד מפארקי המים הטובים בתאילנד והטוב בפטאיה, חוויה לכל המשפחה.

פארק המים רמאינה

פארק המים הגדול בפטאיה. מומלץ לביקור למי שכבר ביקר בעבר בפארק המים "קולומביה".

יום כיף באי קו לאן

האי הטרופי ממוקם כ 25 דקות שייט מפטאיה ומציע אווירה טרופית אמיתית מול חופי פטאיה. ניתן לשוט לאורך רוב שעות היום. מתאים למי שרוצה לקבל אווירה של אי ולברוח מהאקשן של פטאיה.

מקדש האמת פטאיה

מקדש הבנוי כולו מעץ ושוכן לאורך הים בצד הצפוני של פטאיה. המקדש כולו בנוי מעבודת יד שנמשכת עד היום.

הגנים הבוטניים פטאיה

גנים בוטניים מרהיבים הבנויים על שטח עצום. כמה דונאמים של ירוק מושקע בצורות שונות, ניתן לטייל עם הרכב. מאוד חם מומלץ להערך בהתאם.

מופע קברט "טיפאני שואו"

מופע הליידי בויז הגדול והמפורסם של תאילנד. מופע מושקע למבקרים בפטאיה. ממוקם במרכז פטאיה בצמוד לטרמינל 21.

ווקינג סטריט פטאיה

רחוב חיי הלילה והחטאים של פטאיה, אולי הרחוב הכי מפורסם בפטאיה עם עשרות מועדונים, ברים ומועדוני גוגו. לא חובה לביקור אך בהחלט מעניין לראות צד זה של העיר פטאיה.

שוק הלילה של Thepprasit Night Market

השוק הכי גדול ומושקע של פטאיה. פתוח בכל יום בשעות הערב ומציע המון אוכל מקומי טעים ומרענן.

הבודהה הגדול

פסל הבודהה הזהב הגדול של העיר עם נוף מרהיב מסביב. אחד הסמלים של תאילנד הוא בודהה. גם בעיר פטאיה תמצאו את הפסל הדתי של תאילנד

פטאיה תאילנד חיי לילה

את רוב חיי הלילה של פטאיה תמצאו ברחוב המפורסם בפטאיה – "ווקינג סטריט". 

ווקינג סטריט הוא מדרחוב ארוך המתפרס על פני קילומטר ובו תמצאו את כל המועדונים, ברים, ומועדוני הגוגו של העיר. לרחוב עצמו יש אופי קצת מפוקפק עם המון תיירות מין, אך תמצאו בו גם מועדוני לילה ברמה גבוהה ביותר לבילוי לילי מהנה כגון: אינסניטי, ריפבליק, 808 ועוד.

בית חב"ד פטאיה

בעיר פטאיה אין בית חב"ד, אך בעיר תמצאו את בית מלון הכשר "סנטרה אבניו" ברמת 3 כוכבים. המלון מציע בית כנסת ומסעדה כשרה והוא משמש כבית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית בפטאיה.

פטאיה - מה רציתם לדעת?

התקופה הכי טובה להגיע לפטאיה היא בחודשי דצמבר-מאי, מזג האוויר צפוי להיות חם יציב ונוח.

כן, למרות השם הלא כל כך טוב שיצא לעיר בעיקר בגלל חיי הלילה. הממשלה המקומית מקציבה המון כספים כדי לשפר את תדמית העיר, נבנו בה המון ריזורטים מתאימים למשפחות, קניונים ואטרקציות רבות לילדים.

החופים בפטאיה שונים מאוד מהחופים באיים, נגיד את זאת בעדינות החופים בפטאיה לא מזמינים ולעיר הנופש פטאיה לא מגיעים בשביל החופים.

מומלץ לשלב את פטאיה בחופשה בתאילנד ל3-4 לילות בתחילת או בסוף הטיול בשילוב עם בנגקוק.

יש טנדרים כחולים שנקראים (סונג טאו) שהם עושים סיבובים בפטאיה ועולים 10 באט לאדם. הם עוצרים בכל מקום במרכז פטאיה. בנוסף ניתן להשתמש במוניות או באפליקציה של בולט/גראב.

מפת פטאיה

קרא עוד על פטאיה

פטאיה עם ילדים

פטאיה עם ילדים

העיר פטאיה ידועה יותר בחיי הלילה הפרועים שלה (בעיקר למבוגרים), אך יש לה גם צד אחר ומפתיע, כזה שמושך משפחות רבות לחופשה בעיר פטאיה עם

קרא עוד »
מלונות בפטאיה

מלונות בפטאיה

Home מלונות בפטאיה תוכן עניינים עיר הנופש הדרומית לבנגקוק, הידועה בכינויה כעיר החטאים, אך גם כזאת שעושה הכל כדי להתאים עצמה למשפחות עם ילדים. בואו

קרא עוד »

פטאיה לסיכום

פטאיה הוא אחד היעדים הפופולרים בתאילנד, אמנם לא מדובר על אי אקזוטי כמו שאנחנו מדמיינים את תאילנד, אך בהחלט מדובר על יעד מעניין שניתן לשלב בטיול שלכם בתאילנד.

אם אתם משפחה צעירים, או אפילו זוגות, פטאיה יכולה להתאים לכם. צרו קשר איתנו עכשיו לתכנון החופשה ותדעו אם העיר פטאיה יכולה להשתלב בטיול שלכם בתאילנד.