תאי טורס תאילנד לוגו

חייגו

קראבי אטרציות מובילות

קראבי כפי שלא הכרתם…

קראבי היא החלק המרגיע ביותר בכל תאילנד , זהו מחוז שיש בו את הנוף המדהים ביותר שניתן להעלות על הדעת, חופים לבנים ויפים המשתרעים על פני קילומטרים, ג'ונגל ויותר מ-200 איים ממש מהחוף. קראבי משתרעת על שטח די גדול כך שהרבה מהאטרקציות דורשות מעט נסיעה אבל כשכל מקום שאתה מסתכל יפה זה לא קשה בכלל.

 

הזמן הטוב ביותר לבקר בו הוא בין נובמבר לאפריל מכיוון שמזג האוויר בדרום תאילנד יכול להיות בלתי צפוי, אך עם מקומות רבים שנפתחים כעת כל השנה, תמיד תמצא מה לעשות.

שדה התעופה בקראבי מציע יותר קווים וטיסות תכופות יותר מאי פעם אז בואו לחקור את הדברים הטובים ביותר לעשות בקראבי אטרקציות !

1. לברוח מהכל ב- Railay Beaches & Caves

חוף רייליי, קראבימקור: Preto Perola / shutterstock
חוף רייליי, קראבי

Railay Beach הוא בפוטנציה החוף האטרקטיבי ביותר בתאילנד, נגיש רק בסירה בשל הצוקים הגדולים בכל צד המנתקים אותו מהיבשת. כאן תמצאו חול לבן מדהים, נופים עוצרי נשימה וצוקי גיר פנטסטיים. כשתגיעו לרייליי לא תמצאו כבישים או מכוניות בגלל מיקומו המנותק, רק כמה סירות עם זנב ארוך וכמה ברים לבלות בהם את הערבים שלכם. אם אתם רוצים באמת להרגיש רחוקים מהעולם, זה יכול להיות פשוט להיות טוב ככל שיהיה.

2. השכרת סירה משלך או שכור מדריך

סירת קראבימקור: beboy / shutterstock
סירת קראבי

יש בערך 200 איים שיושבים ממש ליד קו החוף של קראבי, חלקם סלעים קטנים המזדקרים מהים, חלקם די הרבה יותר גדולים אבל עדיין לא מיושבים וחלקם איים גדולים עם הרבה תושבים שחיים חיים נורמליים. אתה יכול לשכור סירה מהעיר קראבי  למטייל או או נאנג ולחקור את האיים בעצמך אם אתה חובב ים. לחילופין תוכלו לשכור סירה שמגיעה עם מדריך כך שתוכלו להירגע בזמן שהכל מטופל. התקופה הטובה ביותר בשנה היא בין נובמבר לאפריל כדי להימנע מכל מזג אוויר בלתי צפוי.

3. ראה יופי יוצא דופן בפארק הטבע יער Thung Teao

פארק הטבע יער תונג תאומקור: Anna Ewa Bieniek / shutterstock
פארק הטבע יער תונג תאו

ביתם של צמחים ובעלי חיים מרהיבים רבים הפארק הטבעי הוא אזור בעל יופי טבעי יוצא דופן, חלק אחד שמעורר השראה במיוחד הוא לגונת הקריסטל. הידועה גם בשם בריכת האזמרגד, המים חמים באופן טבעי וצלולים לחלוטין, אתה יכול ללכת לשחות ולברוח לעולם אחר תוך התפעלות מהמפל. שימו לב לציפור הפיטה גורני, שפעם חשבו שהיא נכחדה, אבל חלקן נצפו בתוך הפארק.

 

4. בקר במקדש במערה בוואט תאם סואה

וואט תאם סואהמקור: Balate Dorin / shutterstock
וואט תאם סואה

אחד מפלאי הטבע של תאילנד ובהחלט שווה ביקור הוא חבל המערות הזה שיושב בתוך הג'ונגל ומאכלס נזירים רבים שחיים ומתפללים כאן, האגדה מספרת שנמר חי פעם במערה שממנה מקורו של שם המקדש . ניתן לחקור את המערות ותמצא אייקונים ושרידים רבים להסתכל בהם. כשאתם במערות אתם צריכים לוודא שאתם מבקרים ב'טביעת הרגל של הבודהה' זה טיפוס במעלה 1,237 מדרגות שזו משימה לא קטנה אבל כשאתם מגיעים לפסגה אתם מתוגמלים בנופים של 360 מעלות על ים אנדמן והאיים היפים הנופלים בתוכו.

5. איי פי פי

האי פי פימקור: DR Travel Photo and Video / shutterstock
האי פי פי

לאחר ששימשו כמקום הסרט לסרט "החוף" איי פי פי זכו לתהילה והתיירים מעולם לא הפסיקו להגיע, אתה יכול להגיע לשם בסירת מנוע מהירה שאורכת כארבעים וחמש דקות מהיבשת של קראבי. ישנם שני איים, פי פי דון ופי פי ליה, פי פי דון מיושב והוא זה שאליו נוהרים כל התיירים. האי, הידוע במי הטורקיז שלו ובחופים המדהימים שלו, הוא באמת גן עדן טרופי. אם אתם מתכננים לצאת לטיול, עזבו מוקדם בבוקר כדי לנצח את ההמונים מכיוון שהוא נהיה עמוס מאוד.

מידע נוסף במדריך הבא: קראבי – 18 חופי הים המומלצים

6. לטבול במעיינות החמים של קלונג תום

מעיינות חמים של קלונג תוםמקור: VLADYSLAV DANILIN / shutterstock
מעיינות חמים של קלונג תום

המעיינות החמים של קראבי שוכנים בתוך סביבה יפה של יערות גשם. הם נחתכו לתוך הסלעים החלקים והמים מסופקים ממעיינות תרמיים שורשיים עמוקים הנמצאים בתוך חדרים געשיים. המים מגיעים לטמפרטורות של ארבעים מעלות צלזיוס ומכילים מלחים מינרליים טבעיים בעלי סגולות ריפוי רבות. כאן תרגישו רגועים לגמרי ואם בא לכם לשחות צוננת אחרי יש נחל שאפשר לעשות את זה בו. המעיינות די קרובים לבריכת האמרלד אז כדאי לשלב בין השניים.

7. Khao Khanab Nam – ציוני הדרך של קראבי

Khao Khanab Namמקור: flocu / shutterstock
Khao Khanab Nam

הרי Khao Khanab Nam הם ציוני הדרך המפורסמים ביותר בקראבי, הם יושבים משני צדי הנהר ומהווים פלא טבע אמיתי. שני ההרים יושבים על גבי סדרה גדולה של מערות שיש בהן הרבה זקיפים ונטיפים, יש גם מספר רב של שלדי אדם שיכולים היו להיות מאנשים שנתקעו בזמן שיטפון. אחד ההרים ניתן לטיפוס ומציע כמה הזדמנויות צילום מצוינות מהפסגה.

8. צ'יל אאוט על קו לנטה

קו לנטה יאימקור: אנדריי בורשטיין / shutterstock
קו לנטה יאי

Koh Lanta Yai הוא אי במרחק של כשעתיים מהעיר קראבי, זהו אי קטן המשתרע כעשרים קילומטרים מקצה לקצה. האי מיושב ובו יותר מדי בתי הארחה ואתרי נופש. באי עצמו יש חופים יפים שונים שלעתים קרובות הם שקטים אך נראים מדהימים לחלוטין. אם אתה רוצה להירגע לכמה ימים זה המקום לברוח ולעשות את זה. המחירים באי עדיין נמוכים למדי מכיוון שהתיירות עדיין לא הגיעה לרמות של איי פי פי. Koh Lanta הוא ביתם של בתי ספר רבים לצלילה, כולם מוסמכים ומוכנים לקחת אתכם לראות את החיים הימיים והאלמוגים היפים שיש למים להציע. כעת נבנה גשר שיקשר את האי לקו לנטה נוי וייתן לכם עוד מקומות לחקור.

9. צעד אחורה בזמן בקראבי טאון

העיר קראבימקור: יוליה קונוננקו / shutterstock
העיר קראבי

בניגוד למקומות רבים שבהם אתם מבקרים בחופשה קראבי טאון שונה, היא עדיין מקבלת תיירים רבים אך היא לא שינתה את עצמה כדי לפנק את צרכי התיירים. הוא עדיין הצליח לשמור על התחושה ה'מקומית' שלו. הנהר הזורם דרך העיירה תמיד מלא בסירות דייגים שמביאות בימיו תפיסה מוכנה לשולחנות המסעדה. לעיירה יש תחושה אמיתית עם הברים המקומיים ומקומות האכילה שלה, שווה ביקור בשביל הטעם האותנטי של תאילנד.

10. פלא גיאולוגי בסוזן הוי

סוזן הוימקור: footageclips / shutterstock
סוזן הוי

שראשיתו מתישהו בין 25 ל-40 מיליון שנה ויושב על רצועה באורך של 200 מטר הוא בית קברות של דגי צדפים מאובנים, מרבצי אבן גיר במים שמסביב כיסו את הצדפים והאבינו אותם, זהו אחד משלושת בתי קברות כאלה שהתגלו ב העולם היום. אם אתה אוהב גיאולוגיה אז אתה צריך לבקר את זה בזמן שאתה בקראבי. יש גם מקדש סיני בו תוכלו לבקר וכן יערות מנגרובים באזור.

11. צאו לסיור בארבעה איים

סיור ארבעה איים, קראבימקור: BoyCatalyst / shutterstock
סיור ארבעה איים

אחד הסיורים הפופולריים ביותר שמבקרים בקראבי יוצאים אליהם הוא סיור ארבעת האיים, הוא לוקח אותך לסיור בארבעה איים שונים, והם בדרך כלל האי טופ, מערת פרה נאנג, אי העוף והאי פודה. הסיור הוא על סירה ארוכה ויעצור בכל מיקום ונותן לכם זמן לשחות, להשתזף, לחקור ולעצור לארוחת צהריים. הסירות מאכלסות בדרך כלל עד כארבעים איש ומדריך טיולים יעמוד בחזית ויצביע על הכל באנגלית תוך שהוא מוודא שלכולם יש מספיק מים לטיול.

12. Shop At The Night market

שוק הלילה של קראבימקור: fivepointsix / shutterstock
שוק הלילה של קראבי

לקראבי יש שוק לילה, כמו כל כך הרבה בעלים גדולים אחרים בתאילנד. שוק זה פתוח בכל שישי עד ראשון בערב ואסור לפספס. יש כאן למעלה משבעים דוכני אוכל וגם הרבה מוכרים מקומיים שמוכרים מזכרות. לפעמים ילדי בית ספר מקומיים מציגים מופע כשהם אוספים כסף לבית הספר שלהם או לארגון צדקה אחר. יש דוכן אחד מסוים ששווה אזכור מיוחד זה זה שמוכר גלידת קוקוס, ברוב השווקים יש דוכן שמוכר את אותם דברים אבל הגלידה הזו מפורסמת בכל השווקים בטעמה ללא דופי.

13. מסיבה בחוף או נאנג

חוף או נאנגמקור: Lukasz Janyst / shutterstock
חוף או נאנג

Ao Nang Beach הוא לא החוף הכי יפה באזור ואם אתם מחפשים חול לבן ואווירה שלווה עדיף לכם ב- Railay Beach, אבל אם אתם מחפשים קצת חיי לילה ואווירה תוססת זה מקום טוב להתחיל בו. יש הרבה ברים ומסעדות באזור שמוכרים שפע של סוגים של קוקטיילים, כמו גם את כל סוגי האוכל שהייתם מצפים למוקד תיירותי. זה גם מקום נהדר להזמין ממנו את הסיורים מכיוון שיש הרבה מפעילים באזור שנלחמים על העסקים כדי לשמור על המחירים מעט נמוכים יותר מאשר באזורים מסוימים.

14. התפעל מהיופי בחוף Phra Nang

חוף פרה נאנג, קראבימקור: Davide Scio / shutterstock
חוף פרה נאנג

לאחר שנבחר לאחד מעשרת החופים היפים בעולם זהו מקום שלא תרצו לפספס. רק עשרים דקות בסירה ארוכה מאו נאנג יש בו נוף מדהים והוא מקום יפה לשחות בו. בחוף חול לבן מושלם וצוקים ענקיים בכל קצה של החוף. לא תמצאו אופנועי ים או עיסוקים יקרים אחרים בחוף הזה שמותירים אתכם ליהנות מהאווירה ולהתבונן בנוף נופל הלסתות.

15. בקר בשמורת פילים

קראבי פילמקור: Wi_Krabi / shutterstock
קראבי פיל

בקרו בשמורת הפילים של קראבי ותלמדו מדוע אסור לכם אף פעם לרכוב על אחד (למרבה הצער זה מוצע בכל רחבי קראבי). הפילים מטופלים היטב ואתם הולכים להיות מופתעים כמה נחמד המקדש נראה. ניתן לקחת חלק בתהליך ההאכלה והשטיפה ולטייל עם פילים.

16. בקר במקדש Wat Kaew

מקדש וואט קאומקור: דמיטרי מולצ'אנוב / shutterstock
מקדש וואט קאו

Wat Kaew הוא מקדש היושב באמצע העיירה קראבי, זה לא הגדול מבין המקדשים אבל יש עיטורים יפים על הקירות הפנימיים, הם צבועים בכחול ויש עליהם ציורים בודהיסטיים שונים, בקצה אחד של המקדש ישנו מקדש גדול בודהה מוזהב שהוא מוקד המקדש. בחוץ דוכני מזון שונים ורוכלים המחפשים למכור קמעות.

17. לבלות אחר הצהריים בטיפוס צוקים

טיפוס צוקים בקראבימקור: אני אוהב תמונה / shutterstock
טיפוס צוקים בקראבי

מטפסים מרחבי העולם מגיעים לקראבי כדי לעלות על סלעי הגיר שנמצאים בשפע באזור זה. בתי ספר שונים פונים למטפסים מתחילים בהם מתרגלים טיפוס ספורטיבי. זוהי דרך הרבה יותר בטוחה למתחילים להתחיל מכיוון שיש ווים קבועים הממוקמים בסלע עם חבלים דרכם, כשתאבד את האחיזה תיפול רק מקסימום חמישים סנטימטר. למטפסים מנוסים יש יותר מ-700 טיפוסים זמינים באזור החל מ-F4 (קל) ועד F8c (מקצועי).

18. קח שיעור בישול תאילנדית

שיעור בישול תאילנדימקור: Anna Ewa Bieniek / shutterstock
שיעור בישול תאילנדי

מפורסמים בכל הארץ הם בתי הספר לבישול תאילנדית וקראבי אינה יוצאת דופן מזה, לכל אי מיושב בקראבי יהיה לפחות אחד כמו גם ביבשת קראבי. אף פעם אין מקום טוב יותר ללמוד איך לבשל אוכל מקומי מאשר על ידי המקומיים עצמם. בתי הספר מספקים את כל המרכיבים והשיעורים מנוהלים על ידי תאילנדים בעלי ניסיון של שנים בבישול. בין אם זה קארי ירוק או פאד תאי, הם יוכלו ללמד אותך את המרכיבים והטכניקות הנכונות לשימוש. רוב השיעורים מסתיימים כשאתה יושב לדגום את היצירות שלך.

19. פנק את עצמך בספא קראבי

אתר הנופש קראבי ספאמקור: Dirima / shutterstock
אתר הנופש קראבי ספא

כשזה מגיע לבריחה מעבודת הפרך של החיים הרגילים ולקחת קצת זמן אישי, הספא בקראבי הם מקום מצוין ללכת אליו. אתה יכול לקבל מעטפת גוף, קרצוף וטיפולי פנים, כולם באמצעות מרכיבים טבעיים הזמינים בתאילנד כמו קוקוס ותמרינדי. אף טיול לא יהיה שלם אם כי בלי להתמכר לעיסוי תאילנדי בזמן שאתה שם, מפורסמים בכל העולם בזכות התוצאות הממריצות והמאוזנות שלהם, אתה בטוח תרגיש כמו אדם אחר כשאתה עוזב. העיסויים מעוררים את האיברים והדם שלך ומעניקים לך את התחושה הרעננה הזו כשהרעלים מתחילים לעזוב את גופך.

20. נסה רפטינג מים לבנים

רפטינג מים לבנים, קראבי
רפטינג מים לבנים, קראבי

די חדשה בקראבי היא ההזדמנות לעשות רפטינג במים לבנים. המפלים נמצאים על נהר Songprak שם משתמשים בקטע של שבעה קילומטרים של הנהר. הכשרה מלאה מסופקת עם הגעתכם, כמו גם שיחת בטיחות מלאה, תוך הקפדה על מוכנות ככל שתוכלו כשאתם מתחילים. דרגת הקושי היא דרגות 2-4 מה שהופך אותה לריצת קושי נמוכה למדי אשר מושלמת למתחילים שלמים. המדריכים נשארים איתך בסירות ומקפידים שלא להיתקל בקשיים בדרך. ספורט אדרנלין אמיתי ולא לבעלי לב חלש.

21. שייט קיאקים

שייט קיאקים בקראבימקור: דמיטרי מולצ'אנוב / shutterstock
שייט קיאקים

למי שמחפש לעשות משהו קצת פחות מלהיב מרפטינג במים לבנים אבל עדיין רוצה לצאת למים אולי יאהב את האופציה של שייט קיאקים. ישנם מספר אתרים בקראבי לשיט קיאקים, כל אחד מהם עם הטבות שונות. Ao Thalane מספקת מנגרובים וקניונים, בבור ת'ור יש מערות גיר עתיקות ובקו הונג יש לגונה חבויה במרכזה. בכל מיקום תוכלו להתפנק עם נופים יפים וחיות בר מעניינות (אולי אפילו כמה קופים) תוך כדי התפתלות בקיאק שלכם.

22. עצור למשקה אולד ווסט בר

הפופולרי בקרב מקומיים ותיירים כאחד הוא הבר המערב הישן בקראבי, הבר היחיד בנושא המערב הפרוע בכל קראבי ומקום שבו בטוח תיהנו הרבה. יש שולחנות ביליארד לשחק עליהם ורשימת קוקטיילים נרחבת שתעסיק אתכם לאורך כל הערב. הרבה ברים בקראבי מנגנים רגאיי אבל הבר הזה מנגן להקות אמריקאיות טובות מהניינטיז ואילך. אוכל מערבי ותאילנדי מוגש כשהפיצות בעלות מוניטין מצוין.

23. ראה סוג אחר של אי בקו קלנג

האי קו קלאנגמקור: Anna Ewa Bieniek / shutterstock
האי קו קלאנג

בניגוד לאיים האחרים שהוזכרו לקו קלאנג אין חופים חוליים לבנים להתפעל ולשכב עליהם, במקום זאת זהו אי דייגים פשוט שבו האנשים המקומיים חיים מהאוקיינוס ​​בקיום פשוט. מיושב למעלה מ-100 שנים, חיים כיום כ-5,000 אנשים דרך קבע באי, רובם דייגים או חקלאי אורז. האי יעניק לכם תובנה נדירה על החיים המקומיים באמת מבלי שתצטרכו לנסוע לכפר נידח, המקומיים הם קהילה מוסלמית עם ערכים מסורתיים ולכן יש צורך בלבוש מכבד בחוץ על האי. האי נמצא במרחק של חמש דקות שייט בסירה בלבד מהעיר קראבי.

24. בקר ב-Wat Kaew Korawaram

Wat Kaew Korawaramמקור: Sergej Cash / shutterstock
Wat Kaew Korawaram

Wat Kaew Korawaram הוא מקדש בודהיסטי גדול מאוד שיושב בראש גבעה המשקיפה על קראבי טאון, אתה מטפס במעלה גרם מדרגות מצופה זהב שמוביל אותך ממש לפסגה, כאן יושבת מרפסת בגודל 2,500 מ"ר עליה ניצב המקדש עצמו. במקום האדום והזהב הרגיל שרואים בהרבה מקדשים תאילנדים, זה מעוטר בקירות לבנים וגג עשוי אריחים כחולים כהים. קירות המקדש מעוטרים בציורים יפים וניתן לראות שרידים רבים. חנות מזכרות כמו גם דוכני מזון שונים יושבים מחוץ למקדש אם תזדקקו להתרעננות לאחר הטיפוס לפסגה.

25. טיילו בדרך אל נקודת התצפית של Khao Ngon Nak

נקודת מבט קאו נגון נאקמקור: Viktoriya Krayn / shutterstock
נקודת מבט קאו נגון נאק

כ-30 קילומטרים מצפון לעיר קראבי נמצא מקום שנקרא Nong Thale, כאן מתחילים את הטיול אל הפסגה, והמסלול עצמו הוא באורך של כארבעה קילומטרים וצריך לקחת כשעתיים וחצי להגיע לפסגה. Khao Ngon Nak מתורגם למשמעות של Dragon Crest Mountain ומרגיש כמו הרפתקה אמיתית כשאתה עושה את דרכך לאט למעלה. תוך כדי טיול תיתקלו בנחל, מפל ומספר נקודות תצפית. עם זאת, הטוב ביותר נשמר לפסגה שבה תגיעו אז ראו את הנופים הפנורמיים סביבכם מגובה 565 מטר מעל פני הים.

עיין במדריך שלנו: קראבי חופשה עם ילדים מה כדאי לעשות?

מלונות בקראבי

בטיילת המרכזית "או נאנג" תמצאו את מרבית בתי המלון בעיירה, רוב בתי המלון ב "או נאנג" יהיו ברמת 4 כוכבים.

בחופים הצפוניים ביותר תוכלו להנות מריזורטים יוקרתיים צמודי חוף לחופשה מפנקת והלנות מנוף עוצר נשימה של צוקי גיר ענקיים וכל שמורת פאנג נגה.

להלן כמה מבתי המלון המומלצים בקראבי

מפת קראבי

קראבי לסיכום

קראביי הוא יעד וקסום, הקסם שלו הוא הנופים, החופים והוויב שבו. כל מי שמגיע לקראבי מיד ידע להגיד שזה אחד המקומות היפים ביותר בו ביקר מימיו, כבר מרגע הנחיתה בעיירה תוכלו להתרשם מהצוקים הנישאים לגובה רב, צוקים אלה מרמזים על הנוף שמתגלה אליכם בעת טיול בשמורות הטבע הימיות והקרקעיות. הגעה לקראבי היא בגדר חובה למי שאוהב טבע ונופים, חלק מהמראות שתראו בקראבי ייחודיים ליעד זה בלבד, כך שמי שמתלבט חשוב שיכיר את זה.
אנחנו בתאי טורס ממליצים בחום רב להגיע לקראבי, ונשמח מאוד שתכירו את תאילנד ותתחברו לממלכה המופלאה הזו דרך יעדים כמו קראבי.

×

שיחת ווטסאפ