תאי טורס תאילנד לוגו

חייגו

תאילנד למטייל

תאילנד למטייל – כל המידע למטייל בתאילנד

תאילנד הוא אחד היעדים האקזוטיים והפופולריים ביבשת אסיה. על פי לשכת התיירות התאילנדית, בשנת 2019 ביקרו בממלכה 39 מיליון תיירים, מתכום כ 197 אלף ישראלים.

תאילנד ממוקמת בדרום מזרח אסיה, ונמצאת כ 10 שעות טיסה ישירה מישראל. בממלכת תאילנד מתגוררים כ 69 מיליון אזרחים, המדינה היא מונרכיה, הכוונה שבראשה עומד מלך, המלך הנוכחי הוא הוד מלכותו המלך ראמה ה 10. חובה לזכור שיש להתייחס בכבוד בתאילנד בכל מה שקשור לבית המלוכה ולדת הבודהה שהיא הדת המרכזית בתאילנד.

שדה התעופה "סובבראנבומי" בנבגקוק - שער הכניסה לתאילנד
שדה התעופה "סוברנאבומי" בבנגקוק – שער הכניסה לתאילנד

חשוב לדעת בתאילנד

המטבע הרשמי בתאילנד נקרא "באט", שקל אחד שווה בערך 9 באט. לתאילנד למטייל מומלץ להגיע עם דולרים עדיפות לשטרות של 50 & 100, עליהם מקבלים יותר באטים. את הדולרים ניתן להחליף בכל צ'יינג מקומי, שימו לב שלא ניתן להחליף שקל לבאט ישירות בתאילנד.

מזג האוויר בתאילנד – תאילנד הינה מדינה טרופית, הכוונה שחם כל השנה ובמקביל יורד גשם. אין צורך להביא מעיל לתאילנד, גם כאשר יורד גשם עדיין חם ולרוב גם לח. ניתן לטייל בתאילנד כל השנה, בכל זאת נהוג לחלק את העונות בתאילנד:

העונה הקרה – חודשי נובמבר-ינואר – חם, מספר ימי גשם בחודש, בערב מזג האויר יכול לצנוח ל 25 מעלות צלזיוס.
העונה  החמה – פברואר-מאי – חודשים חמים ולחים וימי גשם מועטים, שיא החום מגיע בחודש אפריל, בחודש זה גם נחגג חם המים, הטמפרטורות מגיעות ל 38 מעלות.
העונה הגשומה – יוני-אוקטובר – חם ולח, בשילוב של ימי גשם רבים, כמעט כל יום ירד גשם טרופי חם ומרענן במשך שעתיים.

הפרשי השעות בין ישראל לתאילנד הם 4 שעות קדימה בשעון קיץ ו 5 שעות קדימה בשעון חורף, לדוגמה אם בחודש יולי השעה בארץ היא 2 בצהריים, אז בתאילנד השעה היא 6 בערב.

ויזה לישראלים בתאילנד – בעלי דרכון ישראלי לא צריכים להוציא ויזה מראש, ומקבלים בהגעה לתאילנד ויזה אוטומטית לביקור של 30 יום בממלכת תאילנד למטייל.

שגרירות ישראל בתאילנד ממוקמת בעיר בנגקוק. בנוסף בתאילנד תמצאו סניפים של בית חב"ד הפרוסים בבנגקוק, קוסמוי, פוקט, צ'אנג מאי ופאי בהם תמצאו בית כנסת ומסעדה כשרה. 

תאילנד למטייל | קופיפי למטייל
גשם טרופי חם באי קופיפי בחודש יוני

טיפים חשובים בתאילנד

טיפים בתאילנד – לא חובה להשאיר טיפ על שירות בתאילנד, אך בהחלט נהוג, לא חייב להשאיר 10% אפשר גם פחות, תאילנדים מסבירי פנים ויוקירו לכם תודה על כל סכום . לדוגמה אם אכלתם במסעדה והחשבון יצא 2,500 באט, טיפ של 100-200 באט בהחלט סביר. דוגמת נוספת, מסאז' שעלותו 400 באט, טיפ של 20-100 באט בהחלט סביר.

מוניות בבנגקוק – נהוג לנסוע עם מונה (Meter) בלבד, גם אם הנהג מסרב, שחררו אותו וחכו למונית הבאה. אגב אם שאלתם את עצמכם, אין שום הבדל בין צבעי המוניות, כולם אותו דבר.

התנהגות בפומבי – האנשים בתאילנד מאוד שלבים ורגועים, שימו לב שאתם לעולם לא מרימים את הקול על תאילנדים. ברגע שהטון שלכם יעלה, היחס של התאילנדים כלפיכם ישתנה מיד. טיפ נוסף וחשוב הוא לא לגעת לעולם בראשם של התאילנדים, לפי המסורת שלהם זהו החלק הכי קדוש בגוף וזה לא נהוג כאשר זר נוגע לכם בראש.

אוכל תאילנדי – האוכל התאילנדי טעים מאוד ומומלץ. אך יכול להיות גם מאוד חריף, כאשר אתם מזמינים מנה תאילנדית תדאגו לבקש לא חריף, בדגש על המילה "מאוד לא חריף" = "mai ped mak mak".

מונית בבנגקוק תאילנד
מוניות עם מונה בעיר בנגקוק

איים ויעדים בתאילנד

תשתיות התיירות בתאילנד מאוד מפותחות, מגוון המלונות בתאילנד רחב והמקומיים מאוד מסבירי פנים. תאילנד התברכה בחופים אקזוטיים ושמורות טבע עוצרות נשימה. שילוב של פינוקים מקומיים וריזורטים יוקרתיים הופכים את תאילנד לכל כך אטרקטיבית.
המדינה מציעה אין ספור יעדים אטרקטיביים כמו: קוסמוי, קופנגן, פוקט, קאו לאק, קראבי, הואה הין, פטאיה, צ'אנג מאי, בנגקוק, קנצ'נבורי, קו לנטה, קו יאו יאי ועוד רבים וטובים.
המעברים בין היעדים קלילים ולוקחים לרוב כשעת טיסה או שעתיים-שלוש נסיעה. שדות תעופה מפעילים טיסות פנים בתאילנד מדי שעה, ניתן למצוא שדה תעופה כמעט בכל היעדים בתאילנד לרבות: בנגקוק, קוסמוי, פוקט, קראבי, צ'אנג מאי, פטאיה, טראט (קו צ'אנג).

פוקט-תאילנד
האי פוקט בתאילנד, מבט על חוף נאי הרן

פסטיבלים בתאילנד

  • סוף ינואר עד אמצע פברואר – ראש השנה הסיני, תהלוכות רבות, חגיגות, זיקוקים, דוכני אוכל ואוירה של פסטיבל בכל היעדים בתאילנד ובמיוחד בעיר בנגקוק. בנוסף המון סיילים בקניונים.
  • 7-9 בפברואר – פסטיבל הפרחים בצ'אנג מאי, תהלוכות ותצוגות פרחים מרהיבות בכל רחבי העיר.
  • 13-15 באפריל – חג הסונגקראן או פסטיבל המים, ראש השנה התאילנדי, החג הכי שמח בלוח השנה התאילנדי, פסטיבל מים ענקי המתקיים ברחבי המדינה. ביעדים כמו פטאיה ופוקט החגיגות נמשכות עד ה20 לחודש.
  • 1 בנובמבר – לואי קראטונג, חג האורות, המקומיים מפריחים לשמיים מיליוני כדורי אש ויוצרים מחזה מרהיב, את החג מומלץ לחוות בעיר צ'אנג מאי או בנגקוק.
  • 31 בדצמבר – חגיגות השנה האזרחית החדשה, בתאילנד חוגגים את האירוע כהוגן עם מסיבות, זיקוקים, והופעות עד אור הבוקר. בהחלט חוויה.
תאילנד למטייל | לואי קרטונג תאילנד
פסטיבל לואי קראטונג בצ'אנג מאי

Picture of צוות תאי-טורס

צוות תאי-טורס

צוות תאי-טורס מורכב מיועצים בכירים מתחום הנופש והתיירות,עובדים ימים כלילות שתהיה לכם חופשה חלומית!

נהנתם? שתפו עם אחרים...

השאר תגובה

נהנתם? שתפו עם אחרים

מאמרים אחרונים

תאילנד באפריל

תאילנד באפריל

תאילנד, הידועה בכינוי "ארץ החיוכים", היא אחד היעדים הפופולריים ביותר לתיירים מכל רחבי העולם וכמובן גם לתייר הישראלי. עם נופים קסומים, חופים מהממים, מטבח מקומי משכר ותרבות עשירה, תאילנד מציעה חוויה בלתי נשכחת לכל מי שמבקר בה. אך, מה עם חודש אפריל? האם זהו זמן טוב לבקר בתאילנד? תאילנד באפריל היא אחת התקופות הכי מבוקשות לחופשה בתאילנד.

קרא עוד »

עקבו אחרינו

ערוץ היוטיוב

×

שיחת ווטסאפ