תאי טורס תאילנד לוגו

חייגו

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד

תאילנד, אחת המדינות המתויירות בעולם, איים קסומים, תרבות המזרח הרחוק הפוגשת את זו המערבית. המדינה המושלמת לבילוי חופשה חלומית.  "מדינת החיוכים" מכנים אותה עשרות מיליוני תיירים שביקרו בתאילנד בשנים האחרונות, אבל מסתבר שלפעמים מאחורי כל החיוכים והכנסת האורחים המכבדת, מסתתר ניסיון הונאה, יאמר מייד , הרוב המכריע של התאילנדים מאירי פנים וישרים, מדובר בעיקר בנוכלים שלרוב נמצאים באתרי תיירות נחשקים.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד | 5tprflcsiyi6tgqgjrlqfie6om

בבנגקוק צריך להיזהר בתחנות התחבורה הציבורית העמוסות מכייסים, כמו גם באזורים עמוסי תיירים כמו רחוב סוקומביט באזורי השווקים, רחוב הקאו סאן או בסמוך לארמון המלך. באזורים אילו פועלים כייסים מקצועיים, שעלולים לנצל רגע חוסר תשומת לב שלכם. גם באיים הדרומיים הכייסים פועלים ועיקר בחופים העמוסים, בצפון הם פועלים בעיקר בשווקים של צ'אנג מאי ומעט יחסית בצ'אנג ראי.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד | dollar baht

כישראלי הגר בבנגקוק, למדתי כמה דברים על התאילנדים שברצוני לחלוק אתכם. ראשית, יש הבדל בהתייחסותם לתיירים. באופן עקרוני אתה תשלם יותר מאשר מקומי, לפעמים תהייה מודע לזה, אבל ברוב המקרים לא, לדוגמא, נכנסת לחנות, יש מחיר ע"ג מוצר ומצוין שיש הנחה של 50%, שתשאל את המוכר האם המחיר לפני הנחה, הוא ישיב לך שזה אחרי ההנחה.. מקומי ישלם על אותו מוצר חצי מחיר. כמעט בלתי אפשרי להחזיר/להחליף מוצרים שכבר רכשת, המקומיים יעשו לך את המוות ויעמידו פנים שאינם מבינים על מה אתה מדבר.. למקומיים לא תהייה בעיה כזו.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד |

תאילנד היא מדינת המוצרים המזויפים, כל המותגים הנמכרים ברחוב או בשוק מזויפים , על תאמינו למקומיים שישבעו שהמותג מקורי. מי שמעוניין במוצר מקורי יוכל למצוא אותו אך ורק בקניונים הגדולים ובמחיר של פי חמישה לפחות. על תתפתו למקומיים המציעים לכם באנגלית, טיולים למקדשים ולמקומות קסומים ואח"כ ינסו להוביל אתכם למכירות מיוחדות של אבני חן ותכשיטים, במקרה הטוב הם יהיו באיכות מזעזעת. במקרה הרע מזויפים. מומלץ לרכוש תכשיטים בחנויות הנמצאות בכל קניון המכבד את עצמו ובמחירים הוגנים, סביר שלא יהיו מזויפים.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד |

תופעה נוספת היא נהגי המוניות, לא תמיד יפעילו מונה בתירוצים שונים, ואם יפעלו, סביר שלא יחזירו לכם עודף כי "בדיוק אין להם כסף קטן". הכינו תמיד כסף קטן בהתאם לתוכניות שלכם. אבל תופעה יותר מדאיגה , עליתם על מונית וברצונכם להגיע ליעד מתוייר, לפתע הנהג באמצע הדרך יאמר לכם "שהאתר סגור עקב חג לאומי" , ימליץ לכם בחום על מסעדה(אם אתה גבר ונוסע לבד, אפשרי שימליץ על מכון לשירותי מין) טובה ואפילו "יתנדב" להסיע אתכם . בפועל תגלו שלא היה באותו יום חג לאומי והאתר היה פתוח.. שהארוחה במסעדה הייתה מאכזבת ולא פחות גרוע, שילמתם מחיר מופרז גם על הארוחה וגם לנהג המונית. המלצה שלי, ודאו שהאתר פתוח , המידע זמין בגוגל(רוב האתרים פתוחים גם בשבתות וימי ראשון) וסגרו מראש מחיר עם נהג המונית(במידה ואינו מפעיל מונה) בטח ובטח עם נהג טוק טוק. שמרו על החפצים קרוב אליכם ואת הכסף עמוק בתוך הארנק.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד | thailand

תרמית האוטובוסים, אם בחרתם לנסוע באוטובוס ליעד רחוק, אתם יכולים להניח את המזוודה שלכם בתא המטען, אבל עדיף מאד שתוציאו משם דברי ערך וציוד אישי, לעולם על תניחו אותם מתחת למושב ללא השגחה. בלא מעט מיקרים לא תמצאו את התיק. שמרו עליהם כשהם צמודים לגופכם. הגנב כבר ירד מהאוטובוס טרם שתגלו כי התיק נעלם.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד | phuket tail%C3%A2ndia barco tailand%C3%AAs de beachboys e de jetski 22871176

במידה והשכרתם רכב/אופנוע/אופנוע ים, צלמו אותו מכל הכיוונים לוודא שאין שריטה ואפילו הקלה ביותר. שכרת ולא שמת לב אפילו לשריטה (שלא לדבר על מכה), כשתחזיר את כלי התחבורה, ידביקו לך את כל השריטות והמכות שספג הרכב מאז ירד לכביש/ים. לא יעזור לך כלום, במקרה הטוב הם יציעו לסגור את הנושא בתשלום של 1000 או 2000 בהט.

עקיצות והונאות אפשריות בתאילנד | 6pm.jpg.fca23394b6d80438d4a5c82ece3d718d

התרמית הנפוצה באיים הדרומיים הם בעיקר מכירת אלכוהול מזויף , אם רכשתם אלכוהול במסיבת חוף, ררוב הסיכויים שבמקרה הטוב הוא יהיה מזויף, במקרה הגרוע יהיה מהול בסם אונס(בעיקר לתשומת לב הבנות). אני ממליץ לרכוש אלכוהול מחנויות מורשות, בכל מקרה כשאתם מבלים בחוף ביום או בלילה, שמרו על החפצים שלכם, לא להשאירם ללא השגחה. שימו לב שבמועדוני לילה ובמועדוני גו גו (גם כמובן בבנגקוק ופאטיה) ינסו "לדחוף" לכם שתייה ואלכוהול במחירים מטורפים בזמן שאתם עסוקים בבילוי, בדקו את המחירים לפני שתזמינו ,ואל תתפתו לחלוקת משקאות "בחינם". בסוף הערב תשלמו על זה הרבה ובמזומן..

בשורה התחתונה, רוב התאילנדים הוגנים ובאמת רוכשים כבוד רב לתיירים, אבל לעולם על תשכחו שאתם זרים בתאילנד, תמיד יהיו מקומיים שינסו לנצל המצב על חשבונכם ולו בגלל שאתם תיירים.

קראו גם על: אטרקציות בתאילנד | תאילנד עם ילדים

Picture of צוות תאי-טורס

צוות תאי-טורס

צוות תאי-טורס מורכב מיועצים בכירים מתחום הנופש והתיירות,עובדים ימים כלילות שתהיה לכם חופשה חלומית!

נהנתם? שתפו עם אחרים...

השאר תגובה

נהנתם? שתפו עם אחרים

מאמרים אחרונים

תאילנד באפריל

תאילנד באפריל

תאילנד, הידועה בכינוי "ארץ החיוכים", היא אחד היעדים הפופולריים ביותר לתיירים מכל רחבי העולם וכמובן גם לתייר הישראלי. עם נופים קסומים, חופים מהממים, מטבח מקומי משכר ותרבות עשירה, תאילנד מציעה חוויה בלתי נשכחת לכל מי שמבקר בה. אך, מה עם חודש אפריל? האם זהו זמן טוב לבקר בתאילנד? תאילנד באפריל היא אחת התקופות הכי מבוקשות לחופשה בתאילנד.

קרא עוד »

עקבו אחרינו

ערוץ היוטיוב

×

שיחת ווטסאפ