חייגו

קופנגן

קופנגן למטייל

ברוכים הבאים לאי קופנגן, אחד האיים היותר מפורסמים של תאילנד, הרבה בזכות מסיבת הפול מון שמתקיימת בו אחת לחודש אך לא רק. האי קופנגן נחשב "לאח הקטן" של קוסמוי, בגלל קרבתו לאי קוסמוי, רק כ 15 ק"מ מפרידים בין 2 האיים וכמובן בגלל גודלו, הרבה יותר קטן מקוסמוי, אך טומן בחובו הרבה מקומות קסומים.

בניגוד ליעדים מפותחים כמו פוקט וקוסמוי, האי קופנגן הרבה פחות מפותח ויותר טבעי ופראי. זהו גם הסוד שלו, המון חופים מבודדים שהגישה אליהם בסירה בלבד, נקודות תצפית מאולתרות ונוף הררי מכל פינה הם רק חלק מהקסם של האי.

למרות המכה הקשה שספג האי מבחינה תיירותית במהלך משבר הקורונה, התפתח האי בצורה אחרת, המון משפחות ונוודים דיגיטליים מצאו את ביתם באי בתקופה זו, והאי הולך וצובר מוניטין של יעד מצויין למגורים למטרות רילוקיישן לתקופות קצרות וארוכות. המון מסעדות עם אוכל בריאותי ובתי קפה שנפתחו באזור האי הופכים אותו ליעד "וולנס" מצויין.

היעד מקבל תנופה תיירות אחת לחודש בעת מסיבת הפולמון, כאשר אלפי תיירים זורמים אל האי כדי לקחת חלק במסיבת הפולמון שמתקיימת בחוף הדרין. בשאר התקופה, קופנגן שומרת על האווירה הרגועה שלה, אפילו מנומנמת, כאשר הקסם שבה הוא החופים, הנופים ואווירת החופש.

קופנגן - איך להגיע?

האי קופנגן ממוקם בדרום מזרח תאילנד בצמוד לאי קוסמוי. הדרך הטובה ביותר להגיע לקופנגן היא בטיסה לקוסמוי ומשם מעבורת לקופנגן. מעבורות מקוסמוי לקופנגן יוצאות ממספר מזחים ברחבי האי כמה פעמים ביום, מומלץ לבדוק לפני את השעות.

מזג האוויר בקופנגן

מזג האוויר בקופנגן הוא טרופי כמו בכל תאילנד. טמפרטורה ממוצעת של 30 מעלות תלווה אתכם במהלך השהות באי. ניתן להגיע לאי ללא חשש במהלך כל השנה. התקופה האידיאלית לחופשה באי היא בחודשי ינואר – מאי. התקופה היותר גשומה באופן יחסי היא באוקטובר – דצמבר. כמובן שמזג האוויר בתאילנד תלוי הרבה במזל, בכל תקופה יכול לצוץ גשם וגם השמש. לא מומלץ לתכנן חופשה בקופנגן לפי תחזיות מזג האוויר.

השכרת רכב בקופנגן

למרות הכבישים והתשתיות הפחות מפותחים ברחבי האי, ניתן להשכיר רכב במהלך החופשה באי. האמת היא, בגלל שאין באי אזור מרכזי מוגדר אחד, התניידות עם רכב בהחלט יכולה לשדרג את השהות שלכם באי ולעזור לכם להגיע למקומות רבים שבלי רכב כנראה לי הייתם מצליחים להגיע. כמובן שמומלץ לנהוג רק עם רישיון בינלאומי של ממסי, ולהשכיר רכב מחברות השכרה מוכרות.

קופנגן | חופים בקופנגן2

חופים מומלצים בקופנגן

חוף הדרין (Haad Rin)

החוף המפורסם האי בו מתקיימת מסיבת הפולמון אחת לחודש. חוף רחב ארוך ויפיפה בדרום האי .

חוף טונג נאי פאן (Tong nai pan)

צועת חוף קטנה וקסומה, ממוקמת בצפון מזרח האי. מספר ריזורטים פרוסים לאורך החוף.

חוף האד סלאד (Haad Salad)

ממוקם בקרבת סריטאנו, חוף יפייפה עם ריזורטים בסיסיים והמון נוודים דיגיטליים.

האד יואן (Haad Yuan)

רצועת חוף קטנה וקסומה בדרום האי , הגישה אל החוף הוא  בעזרת סירת לונג טייל בלבד.

בוטל ביץ'(Bottle beach)

ישנה אפשרות לצעוד 20 לצד נהר עד ההגעה לחוף, או להזמין רכב שמוריד ישר לחוף.

אחד החופים היפים באי, רצועת חוף לבנה ורחבה. בחוף קיים ריזורט קטן עם בונגלוס שמפוזרים לאורכו. ובו גם מסעדה תאית אותנטית. נקודת התצפית שנמצאת מעל החוף מספקת את אחד הנופים המיוחדים באי, ההליכה במעבה הג'ונגל אורכת כ15 דק', בסופה מגיעים לסלע שחור ענק אשר נמצא בקצהו של צוק המשקיף על החוף מלמטה.

חוף מאה האד (Mae Haad)

שם תמצאו את קו מה המפורסם – אי קטן אשר מחובר למאה האד ברצועת חול דקה וארוכה, גם שם פרוסים מספר ריזורטים.

סריטאנו (sri thanu)

שם מתגוררים רוב הזרים המקומיים אזור מגניב וצעיר עם אווירה טובה והמון מסעדות בריאות ומכוני כושר.

חוף האד סדאט (Haad Sadet)

חוף פראי שנמצא בתוך שמורת טבע. בו גם תמצאו מסעדה אשר תנעים את זמנכם בחוף הטרופי היפהפה. בדרך אל החוף ניתן לעצור במפל sadet. הכניסה לשמורה תמורת תשלום של 100 באט לאדם.

בדרך לחופים הצפון מזרחיים, תסעו בדרכים קוסמות המשלבים נופים מרהיבים. לצד הרים ומפלים.

מסעדות מומלצות בקופנגן

מסעדת BBB - BELGIAN BEER BISTRO
נמצאת באזור סריטאנו על החוף, שם תוכלו למצוא מאכלים מערביים ברמה גבוהה בשילוב מגוון בירות.
מסעדת GO HEALTHY
באזור סריטאנו שם תרכיבו לעצמכם מנה של סלט גדול וטעים ממספר מרכיבים טבעיים ובריאותיים.
אזור הפוד קורט בטונג סאלה
מרכז אוכל עם מגוון מאכלים מקומיים לצד מאכלים מערביים, בילוי מעולה לשעות הערב.
מאמא שניצל
טוב האמת כאן אנחנו לא יכולים להמליץ כל האוכל עצמו, אבל המסעדה הפכה להיות מקום עלייה לרגל בקרב ישראלים שחוגגים במסיבת הפולמון. המסעדה מגישה בגטים של שניצל לבליינים במהלך המסיבה. במסעדה תמצאו מאות המלצות בשפה העברית.

פולמון בקופנגן

מסיבת הפולמון בקופנגן תאילנד המתקיימת אחת לחודש בעת ירח מלא בחוף הדרין קופנגן.
בין 5,000 ל 20,000 תיירים מגיעים לאי בתקופת הפולמון כדי לקחת חלק במסיבה שהופכת לפסטיבל אחד גדול.

לאורך החוף מפוזרות מספר במות עם מערכות סאונד משופרות וסגנונות מוזיקה שונים, המשתלבות עם תפאורה אולטרה זוהרת המיוחדת למסיבת הפולמון. דייג'ים רבים לוקחים חלק במהלך המסיבה. על החוף אלפי בליינים ירקדו יחפים עד אור הבוקר, ייקחו חלק באטרקציות כמו חבלי אש מסתובבים ויחלקו ביניהם באקט מלא באלכוהול – דלי מלא בקרח ואלכוהול (לרוב מזויף).

מסיבת הפולמון בקופנגן מתקיימת אחת לחודש, מוזמנים להתעדכן בתאריכי המסיבה בלינק הבא.

מסיבת הלף מון בקופנגן

מסיבת חצי ירח המתקיימת באי היא הפקה מושקעת המתקיימת בלב הג'ונגל. מדובר על הפקה מאורגנת והכניסה למסיבה היא בתשלום. במתחם המסיבה תמצאו מספר רחבות ריקודים ואזור מיוחד עם ברים ואוכל. 

עלות הכניסה למסיבה היא נעה בין 1,500 – 2,500 באט לאדם. ניתן לרכוש כרטיסים באתר המסיבה. 

המוזיקה שמתנגנת במסיבת הלף מון היא מוזיקת מיינסטרים והקהל שמגיע למסיבה מעורב, החל מתרמילאים ועד למקומיים.

מלונות מומלצים בקופנגן

כמו שכבר הבנתם, בקופנגן לא תמצאו יותר מדי ריזורטים מפוארים, הרי שהאופי והקסם של האי הוא בפשטות שלו.
למרות זאת בתאילנד כמו בתאילנד גם בקופנגן תוכלו לנפוש בכמה ריזורטים מפנקים לאורך החוף.

אננטרה רסננדה

לפרטים והזמנה

קופו קופו

לפרטים והזמנה

קבין קופנגן

קופנגן עם ילדים

האי קופנגן לא מציע יותר מדי אטרקציות או ריזורטים גדולים למשפחות עם ילדים. במהלך חופשת הקיץ היעד זוכה לביקור של משפחות הנופשות לאורך החופים הקסומים שלו בחופשת בטן גב ושמש רגועה. שימו לב כי בתקופה שבין יוני ועד אוקטובר, לא מומלץ להיכנס למים בגלל מדוזות קטלניות, ויש להיכנס רק באזור המוגדרים עם רשתות בטיחות.

מתי כדאי להגיע לקופנגן

אם אתם בליינים בנשמה, אז מומלץ להגיע בתאריכים בהם מתקיימת מסיבת הפול מון.
אם אתם יותר בקטע של חופים ונופים, אז קופנגן תחייך אליכם במהלך רוב השנה.
בחודשי נובמבר-דצמבר מזג אוויר יכול להיות מעט סוער, אך לא אמור להפריע יותר מדי.

מה לעשות בקופנגן?

אם הגעתם לקופנגן לא בתקופת הפולמון, האי מקבל אווירה רגועה דורשת ממכם לטייל ולחקור.
האי טומן בחובו הפתעות רבות, כמו נקודות תצפית יפות, מפלים, הרים, חופים מבודדים, צמחייה פראית, והמון מסעדות וברים נחבאים, הסוד בקופנגן הוא להנות מהשלווה הנופים האקזוטיים של האי, לפתוח מפה ולצאת לטייל.

קופנגן - מה רציתם לדעת

תלוי מאוד בכם, אם אתם מחפשים חיי לילה ואקשן אז כנראה שלא כי הרבה מקומות נסגרים בשעות הערב המוקדמות, אבל אם אתם בעניין של בטן גב וחופים יפים, מסעדות טובות לאורך החוף ואוירה של חופשה לאי קופנגן יש הרבה מה להציע.

עונת המדוזות היא בין יוני לינואר, כמו כן בתקופות סוערות שיותר אופייניות לאזור המזרחי של דרום תאילנד, המדוזות מוצאות דרכם לחופים, החוף היחידי המרושת בקופנגן לפי מידע של הרשויות הוא חוף הדרין. כמובן שכניסה לים גןם באזור הדרין המרושת הוא באחריותכם בלבד.

מסיבת הפולמון מתקיימת בחוף הדרין קופנגן.

בין 5,000 ל 20,000 איש לוקחים חלק במסיבה מדי חודש, כמובן שזה תלוי בעונת התיירות בתאילנד.

מסיבת הפולמון מתקיימת אחת לחודש בעת ירח מלא, תאריכים מדוייקים תוכלו לראות בעמוד הפולמון שלנו.

תלוי במשפחה, אם אתם משפחה חובבת אטרקציות ואקשן, אז כנראה שלא. אבל אם אתם משפחה שאוהבת את השקט והשלווה, האי קופנגן בהחלט מתאים גם לכם.

אין באי ריזורטים גדולים עם הפעלות לילדים שמתאימים למשפחות, באי קופנגן תמצאו יותר מלונות קטנים צמודי חוף לחופשה רגועה.

מפת קופנגן

קרא עוד על קופנגן

דרום תאילנד

דרום תאילנד

אזור דרום תאילנד הוא אזור נרחב וגדול, המשתרע לאורך חלקו הצפוני של חצי האי המלאי, והכולל רבים מאתרי הנופש הפופולריים ביותר של תאילנד אשר נמצאים

קרא עוד »
תאילנד באוגוסט

תאילנד באוגוסט

תאילנד ביולי-אוגוסט תאילנד מושכת אליה תיירים כל השנה, אומנם שיא העונה בתאילנד נחשב בחודשי נובמבר-אפריל, אך גם בחופשת הקיץ של יולי-אוגוסט המון משפחות מהארץ ומהעולם

קרא עוד »

קופנגן לסיכום

האי קופנגן הוא אחד האיים המפורסמים בתאילנד והוא בהחלט אחד היפים, מסיבת הפולמון סוחפת אלפי אנשים בכל חודש, אבל גם בימים רגועים יותר האי שומר על הקסם שלו, האי בהחלט מתאים לזוגות וצעירים.